Byggahus.se

Är det mycket större risk för fuktskador med inbyggda blandare och takdusch?

1. A
    Medlem · 129 inlägg

AlexHo

Medlem
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Skärmavbild 2021-01-02 kl. 17.29.49.png

Hej!
    Vi vill ha inbygg takduschset från Tapwell för vi tycker det ser lyxigare ut och lättare att hålla rent. Men vi fått som råd av hustillverkaren att inte göra det pga mycket större risk för vattenskador. Är det så mycket större risk och kan man minimera risken? Är det några här som fått problem med inbyggda blandare? Tacksam för alla tips och råd

2. Åsa Lund
    Husägare · Skåne · 4 281 inlägg

Åsa Lund

Husägare
    Kolla med ditt försäkringsbolag om de kan ge råd

• Laddar…
  3. A
    Medlem · 129 inlägg

AlexHo

Medlem
    Tack, tänkte inte på att de har statistiken :)

• Laddar…
  4. F
    Husägare · Skåne · 1 002 inlägg

fredrik.johansson

Husägare
    Kan hålla med om att det ser trevligt ut med inbyggd, men jag skulle inte sätta in det. Jag har två badrum, fortfarande fräscha och fina trots drygt 10 år, och har bytt blandaren i båda för att den gamla lade av av olika skäl. Nu blev det en uppgradering av badrummet när jag bytte blandaren. Hade det varit en inbyggd är jag övertygad om att det hade varit stora problem att hitta en ny passande eller reservdelar till den gamla och det hade slutat med en halvtaskig täckplatta över det gamla hålet och en utanpåliggande blandare eller en helrenovering av badrummet.

• Laddar…
  5. A
    Medlem · 129 inlägg

AlexHo

Medlem
    Det du beskriver är ytterligare en sak till som oroar mig, förutom ökad risk för fuktskador.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.