Jag har en gavel som är helt slut, på en ekonomibyggnad.
Jag har hittat en stuv med panel (1"x6") , som jag tänkte måla med slamfärg och byta ut all befintlig panel på aktuell gavel med.
Nu när jag har plockat fram den och borstat av den funderar jag på vad det svarta kan vara. Är det svartmögel?
Stuven har legat på loftet i aktuell byggnad, med strö mellan varje lager. Detta har säkert legat i mer än 10 år.
Vad tror ni? Är det bara att blaska på och spika upp?

Jag har hittat en stuv med panel (1"x6") , som jag tänkte måla med slamfärg och byta ut all befintlig panel på aktuell gavel med.
Nu när jag har plockat fram den och borstat av den funderar jag på vad det svarta kan vara. Är det svartmögel?
Stuven har legat på loftet i aktuell byggnad, med strö mellan varje lager. Detta har säkert legat i mer än 10 år.
Vad tror ni? Är det bara att blaska på och spika upp?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Tvätta med Klorin. Är det svartmögel så försvinner det när du skrubbar. Sen kan du måla.
Husägare
· Leksand
· 54 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 10 173 inlägg
Det är bara måla...Har det legat torrt så är möglet som växt tidigare dött sen lääänge..............
Liknande trådar
-
Vad innebär det här hos Eon?
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Vad har orsakat detta? Brandfara?!?
El -
Nyligen bytt tak, från ruttet / dåligt spåntak till tät bördning, nu har det börjat komma mögel på brädorna i kattvindarna
Tak & Vind -
Hsb och Brf styrelsen struntar i Brf hushållets felanmälning eller beställning. Vem /vad kan hjälpa mot det här?
Bostadsrätt -
Varför åker det här röret upp? Sluten tank, vaccumtoa.
Vatten & Avlopp