Hej!
Jag tänker renovera köket men jag vill gärna kunna köpa lite stommar och inredning i taget. Ha möjlighet att prova mig fram eller ångra om nån lösning som ser smart ut på pappret, inte funkar i verkligheten.
Det verkar bara vara Ikea som har den möjligen. Alla andra ställen verkar kräva att man sitter ner med en säljare och måste fatta beslut om allt i samband med beställningen. Säljarna är inte alltid så lyhörda och vill hela tiden sälja mer. Jag gillar inte att handla på det sättet.
Finns det alternativ till Ikea om jag vill slippa säljarna och långa leveranstider där man måste bestämma sig för hela lösningen från start?
3 549 läst · 25 svar
4k läst
25 svar
Är det bara Ikea som har plocklager av kök?
Sida 1 av 2
-
-
11 mar 11:03 #2
Det är ju exakt det här som är anledningen till att man köper kök på Ikea. Så enkelt att köpa till något om man råkar göra fel, och att lämna tillbaka sånt som blir över, eller där man har tänkt fel. Aldrig några problem att få pengarna tillbaka, och det man behöver komplettera med finns oftast på lager.
- Laddar…
-
11 mar 17:19 #3
Jag hade hoppats att nån skulle svara att även de andra har plocklager, men bara på vissa ställen (och det bara var jag som hade missat det).
-
11 mar 22:04 #4
Det finns inget som hindrar dig från att ta luckor från någon annan än IKEA. IKEAs stommar är väldigt praktiska att sätta sågen i.
- Laddar…
-
Bästa svaret
12 mar 09:10 #5
Så när jag senare under ett par år gjorde ett nytt kök i olika omgångar blev valet Ikea. Inte bara för att det blev billigare utan för att kunna köpa det jag ville ha, när jag ville ha det, och enkelt kunna komplettera och ändra vid behov.
Så en del kökstillverkare kan ha plocklager men räkna inte med att alla kökssäljare har det, eller att de har allt på lager.- Laddar…
-
12 mar 09:21 #6
Du fick mig just att bestämma mig - det blir Ikea. Det där krånglandet runt omkring gör mig bara irriterad. -
Medlem · Funäsdalen · 958 inlägg 12 mar 10:0012 mar 10:00 #7
Köpte lös stomme med luckor på Beijerbygg. Men många år sedan så jag minns inte om det var beställningsvara.
- Laddar…
-
-
12 mar 10:15 #9
Men det kanske är ovanligt hos HTH att en privatperson kommer och vill handla nåt över disk och ta med sig på direkten, istället för att sitta ner vid en dator och planera ett helt kök som ska beställas och levereras två månader senare.- Laddar…
-
12 mar 10:25 #10
-
12 mar 10:38 #11
Dessutom kan man även handla i "fyndhörnan" om man vill få ner kostnaderna. Ungefär hälften av vårt kök, främst lådor och fronter, köptes till 30-50% rabatt genom att handla i Ikeas fyndhörna.- Laddar…
-
12 mar 11:12 #12
- Laddar…
-
Medlem · 19 inlägg 12 mar 11:3812 mar 11:38 #13
Ikea är jättebra, du kan rita ditt kök själv i ritprogrammet som ligger på deras hemsida. Sedan kan du ta ett onlinemöte med en säljare som kan hjälpa dig att rätta till det du missat som täcksidor och liknande. Sedan har du en ritning och lista och kan åka dit och handla när du vill!
- Laddar…
-
Medlem · 233 inlägg 12 mar 12:5112 mar 12:51 #14
-
Medlem · Skåne län · 1 616 inlägg 12 mar 13:1612 mar 13:16 #15
Och detta med Ikea luckor så finns det en handfull olika externa företag som tillverkar efter önskemål. Form och kulör är valfritt.
En del tillverkar även nya luckor till det gamla Ikea köket / faktumserien.- Laddar…