4 590 läst ·
36 svar
5k läst
36 svar
Är denna taklampa laglig?
Nja kanske inte, fler trådar som har samma fråga med inkoppling av dom nya uttagen i taken, så det går nog att transformera till andra liknande trådar med. Här var det jordning och hur det ska vara med koppling till metalldelar. Finner det lite märkligt att så enkla ting ska ge många svar. Inget fel på armaturen i sig, alla dessa typer ser lika ut med upphängningen ( nästan ) i dag.D Dilato skrev:
Frågan i den här tråden är om armaturen verkligen uppfyller märkningen, inte hur man kopplar in den.
Jag anser att det är ett stort fel om en enkelisolerad tråd kan beröra åtkomliga metalldelar i en armatur som är märkt som dubbelisolerad. Om det är ett vanligt fel idag gör det verkligen inte saken bättre.J jonaserik skrev:
Men i denna tråden gav du ju ett direkt felaktigt svarJ jonaserik skrev:Nja kanske inte, fler trådar som har samma fråga med inkoppling av dom nya uttagen i taken, så det går nog att transformera till andra liknande trådar med. Här var det jordning och hur det ska vara med koppling till metalldelar. Finner det lite märkligt att så enkla ting ska ge många svar. Inget fel på armaturen i sig, alla dessa typer ser lika ut med upphängningen ( nästan ) i dag.
Att ta bort hela uttaget med krok och allt gör ju att trådens lampa med krok inte längre kan hängas upp?J jonaserik skrev:
Du får nog erkänna att här slant du på tangentbordet 😉
Ok jag ger mig, men det med uttaget är legalt att göra, då fästet ska fästas på en takdosa. och inte med krok för armaturen.D Dilato skrev:
Men du är ju i fel tråd och skriver. I den andra tråden så har denne problem att montera sin anslut jula armatur till ett lamputtag, där är din komentar relevant.J jonaserik skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden