Byggahus.se
Hej,

Är lite osäker vart jag ska "dumpa" denna tråd då jag inte hittade något passande fack så jag lägger den här... :)

Är det någon som beställt något från denna sida eller har någon praktisk erfarenhet av den?
www.arredatutto.it
Vågar man beställa?

Är på jakt efter en SMEG Opera gasspis och på denna sida är ju priset verkligen fördelaktigt jämfört med svenska butiker och websidor.

Tack !
Mvh
Peter

Skicka dem ett email på engelska (de har ju engelsk hemsida) med lite väl valda frågor och se vad du får för svar. Det är alltid en bra start.

Ja det kan vara en bra start thomasx. Ska komponera ihop ett genast.
När jag sökte på denna sida på just "arredatutto" så fick jag upp en träff där butiken nämdes och personen i fråga hade fått sin tvättmaskin(tror jag det var) så som tänkt. Detta var iofs 2009 men det kanske bara är ett plus att sidan eller iaf adressen har funnits ett tag.
Tack för tipset !

Jag beställde för två veckor sedan en spis, kyl/frys och fläkt från dem, och de anlände idag. Vet inte om allt fungear, vi vill inte packa upp förrän byggdammet lägger sig, med det ser bra ut. Halva priset från att köpa i Sverige, inklusive transport. Det enda jobbiga för framtiden är väl att inte ha en lokal återförsäljare att klaga hos om något går fel.

Hej!
Har precis beställt både ugn och fläkt från Smeg som ser fina ut (väntar på att elektrikern ska installera idag) Väldigt nöjd med service från arredatutto som mailade vid varje händelse, nu packat, nu hämtat av leverantör osv. Sen hann jag bli lite nervös då jag inte hörde från leverantören men samma dag som jag ringde arredatutto ringde även leverantören och kom med sakerna. Det tog ca 1 vecka från dess att de blivit hämtade i Italien tills de var hos mig. Med tanke på att det var halva priset jämfört med Sverige är jag jättenöjd. Hoppas bara att de funkar med :)

Om man handlar vitvaror från Miele, Siemens eller Liebherr via denna butik, gäller då garanti i sverige?

Lurig fråga. Leverantörerna i Sverige vill definitivt inte ta i maskiner som de inte tjänar en enda krona på men om de kommer ifrån ansvaret ska jag låta vara osagt. Problemet du skulle kunna få är att modellen inte säljs i Sverige. Den kanske heter IH683XXXS i Sverige och IH683XXXI i Italien och då kan de hänvisa till att de inte kan erbjuda garantiservice på den modellen.

Var sedan noga med att packa upp DIREKT ni får varorna oavsett byggdamm eller ej. Skulle ni upptäcka en transportskada när ni packar upp en månad efter leverans så är det uppförsbacke.

Hej Jag hittade tråden nu när jag gjorde en sökning på arredatutto. Hur gick det för er, blev ni nöjda?

Mycket nöjd med återförsäljaren! Dock hade vi problem med garanti - spishäll sprack innan vi börjat använda den, utan att vi var i rummet. Reparatören sa att det inte täcktes automatiskt av garanti (för glaset spricker lätt av "användarfel". Därför ville inte smeg Sverige ta räkningen. Men återförsäljaren tog på sig det utan att klaga, det enda svåra var att få smeg Sverige att skicka räkningen dit...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.