Byggahus.se

Är alla digital/satellit-boxar lika slöa???

1. Cujo
    Medlem · 566 inlägg

Cujo

Medlem
    Jag zappar alltid i reklampauserna.

Men satellit och Boxer-boxar är ju så förbannat sega på att skifta kanal, så det är omöjligt att zappa...

Finns det nån variant som är snabb?

Tack på förhand!

2. H
    Medlem · 19 inlägg

Humpe

Medlem

Re: Är alla digital/satellit-boxar lika slöa???

Snabbast (Och förövrigt oxå bäst) skall Force boxarna vara. Jag inhandlade en Force 530T (Boxer) i helgen och är jätte nöjd med hastigheten, den är sååååå mycket snabbare än min gamla ComHem dekoder.

/H

3. D
    Medlem · 108 inlägg

DACKE

Medlem

Hej

Satelitbox som är snabb är Samsung 9500 serien.

Alla operatörsbundna boxar är lite slöare pga inbyggda programvaror för betal tjänster.

4. KarlXII
    Medlem · 3 348 inlägg

KarlXII

Medlem

Det sägs att Boxerburkarna Sagem 632, Thompson2000 och forceburkarna är ganska pigga. Sagem har kommit med en ny platt liten variant också som motsvarar 632 exakt.
    Men lika pigga som en vanlig TV blir de nog aldrig.

5. G
    Medlem · 2 147 inlägg

Nokias Mediamaster 212 T är ganska snabb. Inte lika snabb som en analog TV men tillräckligt för att jag inte ska reta mig på den.

6. S
    Medlem · 278 inlägg

sarpat

Medlem

Och långsammast är nog nokiaboxarna för viasat, både svärfar o min yngste son tror hela tiden att den är trasig o zappar febrilt varvid boxen efter en stund tar ett skutt på 5-6 kanaler, tyvärr har då de som har makten över remoten redan tryckt lika många ggr till o fattar inte varför inte rätt kanal visas nån gång. Hur svårt kan det vara att få kanalerna att synka åtminstone i närheten av knapptryckningen, känns som om tekniken i boxarna är stenålders ibland...

7. Y
    Medlem · 209 inlägg

ymca

Medlem

Ett tips om man vill ha en box som zappar snabbt är att köpa en så kallad zap-box. Detta är boxar som saknar stöd för interaktiva tjänster.

Jag tror att alla boxar som numera säljs av boxer saknar stöd för interaktiva tjänster så de borde ju vara ganska så snabba.

Dessutom så vet jag att Canal Digital planerar att lansera zap boxar någon gång under året.

Hur det är med Viasat och Com Hem vet jag inte riktigt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.