Är på väg att köpa en Smeg c6imxt2 och funderar på om det bara kommer vara att koppla in den.
Har kommit så långt som att konstatera att jag har ett Perilex uttag. Bifogar bild på kontakt från nuvarande spis och uttaget, samt vad som står i manualen för spisen, vilket jag upplever som lite luddigt...
Jag har ännu inte mätt spänningen i uttaget för att kontrollera om blå är nolla.
https://www.smeg.com/se/produkter/C...ITUbFgZ4pJi1ZiYY4p3Nm8Hfs8nEdRttm4baSlIGOYesO
Har kommit så långt som att konstatera att jag har ett Perilex uttag. Bifogar bild på kontakt från nuvarande spis och uttaget, samt vad som står i manualen för spisen, vilket jag upplever som lite luddigt...
Jag har ännu inte mätt spänningen i uttaget för att kontrollera om blå är nolla.
https://www.smeg.com/se/produkter/C...ITUbFgZ4pJi1ZiYY4p3Nm8Hfs8nEdRttm4baSlIGOYesO
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 038 inlägg
Du bör kontakta Smeg och se till att du inte får hem en spis med en enfasig kabel a 44 A. Kräv att få en trefasigt perilex sladdställ monterat. Passa på och skäll på dem så mycket du orkar för deras respektlösa anvisningar.
Ditt uttag ser bra ut. Men visst alltid bra att kontrollmäta eftersom din gamla spis inte använde nollan.
Ditt uttag ser bra ut. Men visst alltid bra att kontrollmäta eftersom din gamla spis inte använde nollan.
Vilken lycka! Går och lägger mig med ett problem i huvudet och vaknar med ett svar från självaste Bo på morgonen. Dagen kunde inte ha börjat bättre!
Jag har beställt spisen och återkopplar när jag ser med vilken konfiguration på stickkontakten som den levereras. Räknar med att kanske få köpa en sladd.
Visst är det nedersta konfigurationen som jag vill använda mig av?
Jag har beställt spisen och återkopplar när jag ser med vilken konfiguration på stickkontakten som den levereras. Räknar med att kanske få köpa en sladd.
Visst är det nedersta konfigurationen som jag vill använda mig av?
Logga in
Skapa konto
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 038 inlägg
Ja
Att dessa två anslutningar ska vara byglade.
Den kom utan stickkontakt men gick fint att ansluta enligt kopplingsschemat efter att jag kompletterat med kontakt, sladd och kabelskor.
Vet inte vad de anslutna trådarna var tänkta att användas till direkt...
Ps. På sista bilden förde jag in sladden längre in och klämde fast den innan jag skruvade ihop kontakten.
Vet inte vad de anslutna trådarna var tänkta att användas till direkt...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ps. På sista bilden förde jag in sladden längre in och klämde fast den innan jag skruvade ihop kontakten.
Dessa kabelskor är sannolikt sämre än att ansluta utan kabelskor.
I kontakten bör jordledaren ha mest slack så att den släpper sist om man lyckas slita ut kabeln ur kontakten.
De anslutna kablarna användes sannolikt vid test på fabriken.
I kontakten bör jordledaren ha mest slack så att den släpper sist om man lyckas slita ut kabeln ur kontakten.
De anslutna kablarna användes sannolikt vid test på fabriken.
Klicka här för att svara