Har snickrat ihop en altan och ska nu bygga en mer hållbar trapplösning än den provisoriska.
Trappan har en fallhöjd på 130 cm och ska bli 250 cm bred. Ganska mycket trappa alltså.
Har plockat på mig vagnstycke på 7 steg, som funkar med höjden. Men jag önskar ändra stegdjupet ifrån 25 cm till 35 cm, vill ha djupare för att kunna sitta i den och drick morgonkaffet eller kvällsbärsen.
Stegdjupet ändrades efter bygget, så jag hae vagbstycken med fel stegdjup
Har vridit och vänt på hur jag kan utöka stegdjupet, utan bygga egna vagnstycke.
Någon som har ett bra förslag på hur jag kan utöka stehdjupet på ett 7-steg vagnstycke?
Trappan har en fallhöjd på 130 cm och ska bli 250 cm bred. Ganska mycket trappa alltså.
Har plockat på mig vagnstycke på 7 steg, som funkar med höjden. Men jag önskar ändra stegdjupet ifrån 25 cm till 35 cm, vill ha djupare för att kunna sitta i den och drick morgonkaffet eller kvällsbärsen.
Stegdjupet ändrades efter bygget, så jag hae vagbstycken med fel stegdjup
Har vridit och vänt på hur jag kan utöka stegdjupet, utan bygga egna vagnstycke.
Någon som har ett bra förslag på hur jag kan utöka stehdjupet på ett 7-steg vagnstycke?
Röda originalet, ljusblå önskade dimensionerna.Lövenhagen skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du sätter rektangulära 45x170 (gula) behövs det ganska stora längst ner.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill du öka djupet på alla stegen så bör du också lägga till ett steg eller i alla fall prova hur du tycker det är att gå i en sådan trapp.
Med befintliga vagnstyckrna så skulle jag antagligen göra trappan smalare på vartannat steg och sen förlänga de längre stegen bakåt dvs skapa sittplatser som är dubbla stegdjupet och ryggstöd som är dubbla steghöjden. Med några dynor slipper man träsmak.
Alternativt göra en avsats för att sitta på någonstans i mitten.
Med befintliga vagnstyckrna så skulle jag antagligen göra trappan smalare på vartannat steg och sen förlänga de längre stegen bakåt dvs skapa sittplatser som är dubbla stegdjupet och ryggstöd som är dubbla steghöjden. Med några dynor slipper man träsmak.
Alternativt göra en avsats för att sitta på någonstans i mitten.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Öppna FM Mattsson blandare, ändra diskmaskin till kallvatten.
Vatten & Avlopp -
Helt plötsligt ändrar Slamtömmare avstånd till Slambrunn
Vatten & Avlopp -
Sticksåg GST 135 BCE - varvtalet vandrar
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Led-lampor som gett upp efter varandra
Belysning -
Hur ansluta 100 mm och andra maskiner till cyklon
Verktyg, Maskiner & Fordon