Byggahus.se

Älvsbyhus?

1. N
    Medlem Nivå 1
    Hej!

Jag undrar om någon har erfarenhet av Älvsbyhus? Fördelar? Nackdelar? :)

2. J
    Medlem Nivå 1

Re: Älvsbyhus?

Mitt tips är att du söker på det i sökfunktionen (även om den e helt kass...) :) Det finns miljoner trådar å inlägg om ä-hus här!

MVH Jim

3. F
    Medlem Nivå 1

Du kan åxå gå till forumet på http://www.alvsbyhus.forum24.se
    Där finns en massa Älvsbyägare. Är inte världens fart på svaren där, men dom vet vad dom pratar om och många har fina hemsidor att kika på..

4. N
    Medlem Nivå 1

Oj, Oj. Det lät ju inte upplyftande alls

5. M
    Medlem Nivå 1

Du får gärna skicka bilder till mig, vårat torgrim kommer nästa vecka... så jag vet vad jag har att vänta mig :surprised:
    Vet du vilket bygglag ni hade?
    monky

6. J
    Medlem Nivå 1

Martino du får gärna skicka liet bilder på det till mig... Har precis beställt vårt Höner, blev lite orolig...
    jenny.hinterlach@hotmail.com
    Tack på förhand

7. H
    Medlem Nivå 1

Hej!
    Hur många hus har du byggt och vilka är tillverkarna av dessa hus?
    Hur såg ditt avtal med markentreprenören ut?
    Var du med under byggets gång?
    Kan inte tänka mig att några montörer skulle uppföra sig så om de vill ha några uppdrag i fortsättningen.
    Det gäller även att läsa alla avtal man skriver med sina leverantörer så att inga missförstånd sker, står det i avtalet att man ska betala si och så mycket vid ett visst tillfälle och man har skrivit på utan att ifrågasätta, får man vara så god att betala.

8. R
    Medlem Nivå 1

Vill bar säga att vi har haft samma säljare och samma grundsättare och tycker att det fungerat alldeles utmärkt. Kan faktiskt bara säga possitivt om dem, vi gjorde markarbeterna själva och har bott i vårt hus i 1,5 år och är helnöjd!!!!!

9. K
    Medlem Nivå 3

Du behöver nog inte oroa dig så jättemycke..visst det finns alltid någon som råkar illa ut men här finns jättemånga på dettta forum som är jättenöjda med Ä-hus lyssna inte på en.

Vi gjorde våra markarbeten själva och allt har flutit på jättebra, jag har dock hört att säljaren kan salta markentreprenaden rejält.....vissa har fått betala 250000:- för något som man kunde gjort själv för ca 90000:- det är ju för j***igt. Men det är säljaren som tar in egna entreprenörer inget som Ä-hus står för.....DET ska man va noga med så man inte sponsrar säljaren privatekonomi för mycket ;)

10. K
    Medlem Nivå 3
  11. T
    Medlem Nivå 2

Om jag fattat rätt så ingår grunden och arbetena kring det närman köper ett Älvsbyhus. Vad är det man måste göra själv då? Är det arbetet fram tills dom kan sätta grunden som man själv får stå för?

12. K
    Medlem Nivå 3

Ja ungefär så förberedelserna innan grunden, avschaktning, dra in vatten och avlopp till anvisade platser fylla upp helst med makadam till anvisad höjd m.m

Kristoffer

13. T
    Medlem Nivå 2

Ja då är det ju lugna puckar, har nästintill egen grävmaskin ;DSå ni i Östergötland som vill ha billigt förarbete med grävning och uppsingling till grund hör av er ;)