Byggahus.se
Tjenare!

Jag håller på att köpa mig ett nyproducerat Älvsbyhus. Är helt blåbär på hus, så jag behöver lite hjälp/input. Övervåningen är oinredd och jag har fått följande spec. från snickare för att inreda denna. Jag har sett hans jobb i ett annat likvärdigt Älvsbyhus, så jag är inte så orolig för ytskikten utan är snarare ute efter att se att konstruktionen (och då kanske framför allt isoleringen) blir ok. Villan är av modell Höner 1.5 plan. Så min fråga är om detta ser vettigt ut?

Hanbjälklag 500 mm lösulls isolering, plastfolie, 28x70 glespanel. inspektionslucka i innertaket.
Snedtak 45 mm luftspalt, oljehärdad board (masonit), 300 mm isolering, plastfolie, 28x70 glespanel.
Isolering: Isoleringen går ända ut till takfot, vilket innebär att kattvindarna håller inomhustemperatur.
Stödbensvägg med träpanel och 3 st inspektionsluckor monteras.
Gavlar reglas och isoleras med 95+95 mm. korslagda reglar för minimera köldbryggor, isolering, plastfolie, drevade fönster gipsade vägar Tapetseras med typ Borosan easy up. alternativt målas i valfri kulör.
Ventilation Frånluft i WC/dusch, tilluft vid gavlar.
VVS Varm- och kallvattenledning dras från tvättstuga till WC/dusch. WC-stol, handfat med underskåp, duschstång och blandare monteras.
Väggar Uppregling och gipsning av samtliga väggar. Tapetseras med typ Borosan easy up. alternativt målas i valfri kulör.
Tak/snedtak Likvärdig standard som bottenvåning. Vita folierade takplattor 12x620x1220.
Laminatgolv 7 mm med ek mönster i sov- och allrum..
Lister och foder Samtliga taklister, foder och golvsockel monteras (material likvärdigt bottenvåningen).
Dörrar Slät alt. Allmoge 9x21. alt 8x21
Spaljé 900 mm hög vägg vid trapp, (samma utseende som trappräcket nere)
Elektricitet Sovrum: 4 st dubbla jordade eluttag, 1 st belysningspunkt. Allrum: 4 st dubbla jordade eluttag, 2 st belysningspunkter. WC: 1 st belysningspunkt,
Värme Vattenburen värme med radiatorer, kopplade till husets original värmesystem i tvättstugan.
Våtrum Golv- och vägg våtrumsmatta ingår. el golvvärme.

Tack på förhand!

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.