Byggahus.se
Hejsan, Bara undrar om det finns någon på forumet som ska bygga med älvsbyhus i Östra Grevie?Hade varit roligt att höra vem man kommer att få som grannar. ;D ;D

Hej,

Vi ska bygga ett Oden i Östra Grevie.

ohh vad roligt. Vilken tomt har ni? och när ska ni flytta in? ;D ;D

Hörntomten på 828 kvm närmast järnvägen. Vi har inflyttning i Maj. Har ännu inte fått bygglov.
Hur långt har ni kommit? Hur lång tid tog ert bygglov?
/Niklas

Hej niklasno.
Vi har fått vårt bygglov och det tog ca 14 veckor. Nu i dagarna har vi skrivit vår fabriksorder. Och vår planerade inflyttning sker någon gång i januari. Har ni skrivit enterprenadsavtalet med Älvsbyhus? Har ni planerat eget arbete med grunden eller har ni tecknat avtal med Näsets hus & Mark? Liten fråga, vem har ni som säljare?
;D ;D ;D

Hej,

Vår status är att vi skickade in bygglovsansökan för en dryg månad sedan. (Jag antar att ni vet var i processen vi är). Vi tar allt via Malmökontoret. Vi tycker att det är smidigast så.

Hur har ni själv gjort?

Vad har ni beställt för hus/carport/garage? Vilken färg har ni valt? Hur mycket har ni tänkt ha putsat?

Jag vet inte om vi har någon specifik säljare, vi har diskuterat lite med olika.

/Niklas

Hejsan Niklas.
Vi fixade oxå allt via Malmökontoret, känner att man kanske inte får med allt om man gör det själv. Vi ville ha ett enplanshus och föll för Trym och ett garage som heter F12 med en väldigt lång uppfart.( Pust..... där är tänkt att läggas plattor :-/ :-/ ) Sen ska vi ha färgen gul och puts på huset och trä på gavelspetsarna. Vilken färg vill ni ha på ert hus? ska ni ha garage eller carport?
;D ;D ;D

Hej,

Vi har också valt gult, funderade på rött, men eftersom det bara gick att ha röda takpannor valde vi gult. Det lät tyvärr som att de flesta valt det..

Vi har ju som sagt inte fått bygglov ännu, men tanken är att vi ska ha ett vidbyggt dubbelgarage i stil med V21 med två portar och förskjutet, eftersom det annars kom för nära vägen.

/Niklas

Vi skall bygga ett Tyr i Ö Grevie :)[

;D ;D ;D åhh så roligt att det kommer fler på denna sidan. Vilken tomt ska ni ha och hur långt ligger ni i planerna? :) :)

FamFriden skrev:
Hej niklasno.
Vi har fått vårt bygglov och det tog ca 14 veckor. Nu i dagarna har vi skrivit vår fabriksorder. Och vår planerade inflyttning sker någon gång i januari. Har ni skrivit enterprenadsavtalet med Älvsbyhus? Har ni planerat eget arbete med grunden eller har ni tecknat avtal med Näsets hus & Mark? Liten fråga, vem har ni som säljare?  
Inte för det har med detta att göra men ja måste bara säga grattis.
Har ni just fått bygglov och inflyttning REDAN i januari ???
De va de snabbaste jag nånsin hört dom fixa fram ett färdigt hus med tomt, pappersarbete o allt. Kan bara säga grattis.

Vi ska bygga ett Höner på tomt 1:85. Vi ses väl i leran.

Kul! Då blir vi nästan grannar.. När har ni inflyttning? Om jag inte minns fel har de väl börjat på er grund.

/Niklas

Jo våran grund är påbörjad och huset skall börja monteras den 1 december. Vi kommer om allt går som planerat att flytta in trettonhelgen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.