Älvsbyhus - Hur fästa saker i väggarna?

1k läst  17 svar

1. B
    Medlem · Nivå 17
    Om man kollar omdömena där hos Classe så är det en som lyckats och en som misslyckats.

2. F
    Medlem Nivå 13
    Ja, det ska väl tilläggas att jag har använt dem på målade betongväggar. Då var det inget problem med att ta bort utan skada. Men med tanke på hur bra de sitter så kan jag tänka mig att det kanske inte är lika smidigt på tapet. Kanske någon som kan redogöra för hur det fungerar på tapet? Har tyvärr ingen tapet att testa på.

3. F
    Medlem Nivå 13
    Får uppdatera mitt omdöme om de här krokarna från tesa som jag tidigare hyllat. Jag var nog lite tidigt ute med att göra det.

Efter ett tag så trillade en tavla ner av att klisterlapparna lossnade från väggen. Gjorde om hela proceduren enligt anvisning med samma resultat en vecka senare. Då hade jag rengjort väggen med t-sprit innan jag fäste krokarna.

Nedanför den här tavlan går det elementrör som blev lite böjda av att tavlan trillade ner på dem. Med tanke på att en likadan tavla hänger rakt ovanför min robotdammsugare blev jag tvingad till åtgärder. Så nu har jag hängt upp allt på det traditionella viset med borrning, plugg och skruv.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: