Är på jakt efter en koppling till läckageindikeringen ifrån äldre Uponor fördelarskåp men har svårt att hitta bara den jag är rätt säker på att den ser ut som på bilden och ska passa i ett 28mm hål i fördelaren och används med 25mm slang till dränering.

Tacksam om någon vet var man kan hitta en sådan :)

Delar av ett Uponor fördelarskåp för VVS, inklusive ram, dörr och läckageindikeringens koppling markerad med röd cirkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://docplayer.se/5063345-Monter...r-vvs-tappvatten-pex-monteringsanvisning.html

Det är rsk 1870643 men verkar svår att hitta.

Två delar av ett VVS-material märkt RSK 1870643 för läckageindikering, avaktiverat 2014.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bernieberg Bernieberg skrev:
Det är rsk 1870643 men verkar svår att hitta.

[bild]
Nej den finns inte längre och ersättaren är så mycket större i diameter att den inte fick plats i de ända lediga hål jag hade framför ett 34mm skyddsrör.

Jag skrotade hela skåpet och monterade ett nytt större Uponor där skyddsrören går upp igenom gummigenomföringarna och där fanns plats att sätta dräneringen.

O octaviars skrev:
Nej den finns inte längre och ersättaren är så mycket större i diameter att den inte fick plats i de ända lediga hål jag hade framför ett 34mm skyddsrör.

Jag skrotade hela skåpet och monterade ett nytt större Uponor där skyddsrören går upp igenom gummigenomföringarna och där fanns plats att sätta dräneringen.
Dyrt som pocker med nytt skåp men då blev det gediget och bra i alla fall!

Bernieberg Bernieberg skrev:
Dyrt som pocker med nytt skåp men då blev det gediget och bra i alla fall!
Inte det värsta köpte alla delarna på Rinkabyrör och byta det själv med lite assistans av rörläggaren blev till att hugga upp en hel del i siporexväggen så han överlät gärna det till mig.

• Gilla
Bernieberg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.