Byggahus.se

Äger vi vårt frässtål?

1. CecBT
    Medlem · 12 inlägg

CecBT

Medlem
    För flera år sedan betalade vi för ett frässtål via vår lilla lokala brädgård. 1200 kr tror jag det kostade, för att deras virkesleverantör skulle ta fram locklist åt oss som var lik vår existerande.
    I våras behövde vi mer list och beställde i april 100 meter till. Semestern när vi tänkt byta trasig locklist på huset kom och gick, ingen list dök upp. Vi ringde många gånger och åkte även till brädgården och fick besked som ”nästa vecka” och ”vecka 28 kommer er list”. Nu är sommaren slut och vi har varken hört av brädgården eller fått någon list. Nu har vi ledsnat och vill beställa från någon annan. Men det känns faktiskt surt att betala för frässtålet igen. Kan vi kräva att få det från brädgård nr 1? Är stålet vårt?

2. S
    Husägare · Klagshamn · 219 inlägg

Snappahaneklanen

Husägare
    Har du ringt och frågat dem? Om inte annat kanske det får fart på dem att faktiskt tillverka er list.

3. CecBT
    Medlem · 12 inlägg

CecBT

Medlem
    Bra idé! Det kan ju som du skriver både få fart på dem och ge oss besked om stålet.

4. D
    Besserwisser · E · 17 434 inlägg

Daniel 109

Besserwisser
    Det beror ju på vad som står i avtalet. Sannolikt äger ni inte stålet.

5. CecBT
    Medlem · 12 inlägg

CecBT

Medlem
    Något avtal finns inte, allt gick muntligt till. Vilket förstås gör det svårt för oss att hävda rätt till stålet.

6. I
    Medlem · Västra Götaland · 1 666 inlägg

InsidersUnited

Medlem
    Frågar man snällt och är en trevlig person så borde det inte vara något som helst problem att iallafall få "låna" det av brädgård nr 1.

Går du dit med attityden att "jag vill ha mitt stål" så minskar chanserna nog betydligt. Så fungerar människor.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.