Byggahus.se

Ä-hus

1. M
    Medlem Nivå 1
    Tjena,
    Vilket kanon forum,

Är det någon som har erfarenhet av Ä-Hus representanter i Skultuna?

Intresserad av allt, håller kalkyler, bemötande, tillgänglighet osv

Tack på Förhand

2. J
    Medlem Nivå 3

Re: Ä-hus

Hej,

Vi har i kontakt med dom i våras. De var mycket trevliga.

Vad vill du veta om kalkylen?

Vi valde dock inte Älvsbyhus, då det t ex inte gick att isolera i innerväggar eller att få dubbelgips / spånskiva samt att köket ej är ett "standardkök" utan deras eget.

Vi ska nu bygga ett FH Entitan.

Lycka till.

3. U
    Medlem Nivå 3

Hej Milton!
    Var tänker ni bygga någonstans?

:)/Ulle-Bella

4. M
    Medlem Nivå 1

Hej,

Vi söker med ljus och lykta efter den rätta tomten i Örebro, har några på gång men konkuransen är stor.

Själv då?

Ha de

5. U
    Medlem Nivå 3

Har byggt i Hallstahammar, ett Trym. ;)

6. M
    Medlem Nivå 1

hej
    håller på att bygga med dem just nu, vi ska bygga ett torgrim i örebro.
    säljarna är jätte bra mycket tillmötesgående kan ringa och fråga dem alla våra "dumma" frågor...
    kalkylerna i det stora har väl hitills hållt bra( förutom att vi har valt till en hel del el och andra tapeter), men vi är ju som sagt inte klara... börjar med grunden om några veckor så vi får väl se vad det slutar på...
    monky :)

7. M
    Medlem Nivå 1

OK vad kul att ni är nöjda med säljrepresentanten, det är inte möjligen så att ni bygger på Ekeby-Almby??

Milton

8. M
    Medlem Nivå 1

jo det stämmer på aspsoppsvägen närmare bestämt :D

9. M
    Medlem Nivå 1

HEj,,

Ekeby-Almby är det område vi känner oss mest lockad av, hur har ni fixat er tomt och var det mycket mark arbeten.

Tittade ni på andra områden innan ni bestämde er för Ekeby-Almby, va kul med någon med erfarenhet att fråga.

Hoppas allt går bra med ert bygge :D

/ Milton

10. M
    Medlem Nivå 1

Vi har köpt tomten genom Lundbergs som äger den mesta marken där ute.
    Hur mycket mark arbete det är vet vi ej än, för det kommer att börjas med i samband när de gör grunden om några veckor, så det får jag åter komma med.
    Då tomterna i stan nästan kostar 1 miljon med VA så var det inget alternativ, min syster bor i E-A så vi har varit mycket där och tycker om området så vi kände att det var rätt för oss. ;)

11. M
    Medlem Nivå 1

Hej,,

Vi planerar att köpa vr tomt ifrån Lundbergs oxå, kommer nya i närheten av Kärleksstigen till årsskiftet.

Vad fick ni betala för er tomt,hur stor är den och hur var intresset bland allmänheten.

Vi är oroliga för att vi kommer att bli utan då det bara var ca 12- 15 nya tomter som släpps.

Mycket frågot men det är ju kanon med någo som har erfarenheten och vi uppskattarr verkligen svaren,

/ MILTON

12. M
    Medlem Nivå 1

hej
    vi betalade 450 för våran då ingick VA i det priset, tomten är 1052kvm.
    vi hade tur och fick tag i en tomt direkt, ( det var ju kallt och snö ute så folk var väl inte så sugna på att bygga då:)vi fick betänke tid på den i 3 veckor, jag vet att det sedan var kö på den i fall vi inte ville ha den.

Har även kompisar som bokat tomt (eller har fortfarande betänke tid) och det är tydligen en hel del som är intresserade...

Kärleksstigen det ligger nere på gärdet mot sjön eller?
    jag vill ju inte skrämma er men jag vet att folk har gett strax under miljonen där nere, något annat att tänka på där nere är att många har fått påla husen eftersom det är sankmarker där...
    hoppas att det kan vara till någon hjälp... :D
    monky

13. M
    Medlem Nivå 1

HEJ,,

Jo priser runt miljonen för tomt låter avskräckande, försökte få Lundbergs att berätta pris nivån på kommande tomter men det var tydligen svårt att förutse.

Just nu är det Allmogehus,FH eller Älvsbyhus som ligger bäst till.

Vad har ni fått för kalkyler ifrån hustillverkaren?

Hur går det annars då med grunden och tomten, Hoppas det flyter på.

/MILTON

14. C
    Medlem Nivå 1

Hej!

Är själv på gång att bygga hus i Västmanland, har tittat runt på många hustillverkare och varit på husexpo i sthlm och husknuten i gbg.
    Har varit i kontakt med Ä-hus säljare som hastigast med lite funderingar och skall boka et möte med dem. Vid första kontakten så fick jag ett bra intryck och de var väldigt trevliga. Har dock långt kvar inna vi kan bestämma oss.

Mvh Niklas