Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Ad 2002 ta bort cylinderring

1. Durre
    Medlem · 32 inlägg

Durre

Medlem
    Ska ta byta vårt lås till ett yale doorman. Har gjort det förr på en annan dörr men här gick jag bet direkt. Får inte bort cylinderringen som gör att jag inte kommer vidare.

Det ska tydligen finnas en skruv på undersidan som jag ska ta bort. Det ser ut som att det finns spår för en skruv men hittar då ingen. Ser likadant ut på utsidan.

2. T
    Medlem · 3 174 inlägg
    svårt att se vad där sitter , men de gångerna jag har tagit bort ringen har där suttit en liten insexs skruv

3. Fotografen
    Verktygstokig · E · 11 418 inlägg

Fotografen

Verktygstokig
    Insex på översta bilden, däremot är den väldigt sliten. Rätt nyckel av god kvalité, ingen kula, och du har nog bara ett försök...ny skruv sen...

4. Durre
    Medlem · 32 inlägg

Durre

Medlem
    Tack! Då har vi den biten avgjord iaf. Har redan provat alla insexnycklar jag har, så får bli en tur till affären imorgon, så får jag prova mig fram på det andra låset

5. S
    Medlem · 125 inlägg
  6. Durre
    Medlem · 32 inlägg

Durre

Medlem
    Vilken service, tack! :)

7. 1
    Medlem · Stockholm · 3 658 inlägg

123abcPremiumikon: Sverige

Medlem
    Som sagt är det en liten insexnyckel som krävs om du inte har rätt insexnyckel så kontrollera även eventuella bits-satser om de har rätt insex-bits.
    Det är även möjligt att tvinga av cylinderringen men det är enklare att använda en insexnyckel.

8. Durre
    Medlem · 32 inlägg

Durre

Medlem
    Det gick fint när jag hade en 2mm insex! Sen uppenbarade sig såklart nästa problem. Handtagen. Hur får man bort brickorna? finns även ett litet hål på handtaget som sitter på utsidan men där har vi ingen skruv

9. Durre
    Medlem · 32 inlägg

Durre

Medlem
    Nu lyckades jag faktiskt. Skippade insexnyckel och tryckte till med en platt skruvmejsel så kunde jag faktiskt dra av handtagen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.