1 199 läst · 5 svar
1k läst
5 svar
Absolut bästa silikon / fogen mellan golv & list (täta mot silverfisk)
Hej!
Flyttar snart in i en ny lägenhet (några år gammal är den)
Och ska täta precis alla springor som finns. Har tidigare haft lägenheter med silverfisk och därför blir det nu alla skyddsåtgärder från början.
Vilken fog är absolut bäst för detta ändamål? Skiter i priset. Det ska va något som kan sitta i flera år utan att gulna eller lossna. Antingen (helst) transparent men annars vit.
Ska beställa såna spadar / verktyg från aliexpress för att få riktigt minimala och snygga fogar. Ska knappas märkas att de är där. Men de ska skydda och ge mig ett fridfullt liv emot silverfisk.
Tack på förhand 😊
Flyttar snart in i en ny lägenhet (några år gammal är den)
Och ska täta precis alla springor som finns. Har tidigare haft lägenheter med silverfisk och därför blir det nu alla skyddsåtgärder från början.
Vilken fog är absolut bäst för detta ändamål? Skiter i priset. Det ska va något som kan sitta i flera år utan att gulna eller lossna. Antingen (helst) transparent men annars vit.
Ska beställa såna spadar / verktyg från aliexpress för att få riktigt minimala och snygga fogar. Ska knappas märkas att de är där. Men de ska skydda och ge mig ett fridfullt liv emot silverfisk.
Tack på förhand 😊
Produkter som diskuteras: "akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
https://www.k-rauta.se/produkt/akrylfog-essve-flex-25-listvit-300ml/7317761076735
Den här har jag köpt och kommer köra med, hört att den är en av de vassare produkterna för ändamålet. gulnar inte.
Den här har jag köpt och kommer köra med, hört att den är en av de vassare produkterna för ändamålet. gulnar inte.
Tack, stort tack 😊K Killen som behöver hjälp skrev:
Även @coconut nämnde, så får bli denna 👍🏻
Tec7 dyker upp ofta på den research jag gjort. Men hittar inget negativt om ert tips på Essve akrylfog flex 25.
Vit spelar nog ingen roll... Med verktyg så går det förmodligen bra att skrapa bort allt överflöd.
Produkter som diskuteras i tråden