Byggahus.se

A-Hus och Myresjöhus

1. F
    Medlem Nivå 1
    Hej !

Undrar om det är någon här som bygger med någon av dessa hustillverkare ?
    Vad gillar ni med dem o vad är mindre bra ? För o nackdelar ?
    Vad har de för olika kvm pris i standardutförande ?
    Är det samma kvm pris på 1,5 plans eller 1 plans ?
    Någon som vill dela med sig av erat pris ni fått ?
    Någon som bygger med A-Hus i Furulund/Stävie ? Eller med Myresjöhus i Kävlinge Gryet ? Vad kostade era tomter ?
    Många frågor :)
    Hoppas ni kan svara på någon av dem iallafall !
    Tack på förhand :)

2. S
    Medlem Nivå 1

Re: A-Hus och Myresjöhus

Är också intresserad, någon som har något?

3. I
    Medlem Nivå 5

Hej!

Generellt sett så är 1,5-plans billigare än 1-plans då plattan måste vara större vid det sistnämnda. För ett drygt halvår sedan fick jag en prisuppgift på NF Klintehamn (A-hus) på 2,1 milj.

//Impossible

4. I
    Medlem Nivå 1

Kolla A-hus basic serien där finns priserna på nätet. Mycket prisvärda hus då huset kommer med färdiginredd övervåning god standard med marbodalkök kakel och klinker i badrum samt platta på mark med golvvärme.

Vi har bokat möte med dom imorgon kommer att ha mer detaljer så.

5. S
    Medlem Nivå 1

Var det i stävie?

Vad var priset med tomt.

6. S
    Medlem Nivå 1

Hejsan....

Läste ert samtal och jag har varit i kontakt med A-hus ang Stävie. Priset för tomt är ca 8-900 000 för ca 700 kvm, priset för Basic ¤ är 1 466 000, tillval ca 150 000 för puts, 120 000 för annat som kamin, kupa, trappa mm mm.

Hamnar med räntor, tomt, hus mm mm bla bla på ca strax under 3 miljoner.

7. M
    Medlem Nivå 2

Lånar tråden lite nu när Kävlingeområdet är på tapeten,

Synd att tomterna i Stävie blivit orimligt dyra, såldes ju för 400' under första etappen. Husen i första etappen ligger riktigt nära varandra eftersom tomterna är lite mindre.

Någon som har tittat på tomterna i Lilla Harrie? Verkar vara riktigt bra, stora tomter och med alla anslutningsavgifter. Fribyggartomter dessutom. Verkar vara läge nu när även verkstadsområdet ska rivas och bli bostadsområde.

8. S
    Medlem Nivå 1

Hej,

Håller också med om den orimliga ökningen av tomt priser. Trodde de skulle få svårt att sälja dessa nu när räntan är på väg upp och kanske därför sänka dem. Men vad jag kan läsa här så verkar det som intresset är stort, trots allt. Lilla harrie är det inte lite off?

9. S
    Medlem Nivå 1

Vi va och kollade i Lilla Harrie och det ser jätte fint ut, bättre blir det om dom river fabriken vilkety skall göras så småningom.

Problemet är ju just att det ligger ute i ingenstans,,,,, men men större, billigare tomt

10. M
    Medlem Nivå 2

Ser man på omgivningen så är Lilla Harrie finare. Hörde även att ett husföretag köpt mark mot kyrkan, vilket är positivt. Bygger dom både på verkstadsområdet och om det blir nya tomter kommer samhället att få liv igen.
    Byn ligger inte så tokigt, mycket närmare E22:an och jag skulle tro att det går snabbare att ta sig in till Lund därifrån. Bara 2,5 km till tågstationen i Örtofta dessutom, 4 km till Kävlinge.

Man får bara bygga 1-plans dessutom vilket är positivt för oss. Har tittat en hel del på A-hus Basic.

11. M
    Medlem Nivå 2

Ingen som reagerar på priset för putsen på Basic-serien? Kostar 150' extra, det är efter ett avdrag på 27' för träfasaden. Det innebär att kostaden för putsen är 177' vilket låter väldigt dyrt..

12. anderton_swe
    Medlem Nivå 5

jag tyckte det var helt ok för putsen. bygger lilla herrgården av myresjöhus på 123 kvm. och för att vi skulle få puts på kåken skulle det kosta oss 200 k extra. Tur att vi bygger i en by i dalarna och att man bara får ha träkåkar där =)

13. G
    Medlem Nivå 1

Jag och min sambo har tittat lite på lilla herrgården. Den verkar ju helt ok. ;)
    Vad har ni fått för pris och var det totalentreprenad då?

14. anderton_swe
    Medlem Nivå 5

Vi bygger i Borlänge och fick priset 1,6 på NF totalentreprenad och då ingår golvvärme. Sedan har vi gjort lite extra tillval, så vi landa på 1,9 mille. Men då har vi carport och förråd som tillval, nedsänkt vardagsrumsgolv, ryggåstak, takfönster i vardagsrum, annan frontespis, kamin, klinker i entré, en massa ändringar i köket. och lite små saker till =)