5 605 läst · 2 svar
6k läst
2 svar
A-hus modell: Kobbskär, Stockholm Söderort. erfarenheter, UE osv.
Hej
Ska eventuellt bygga med A-hus i Haninge Stockholm.
Husmodell Kobbskär.
http://www.a-hus.se/vara-hus/1-plan/kobbskar
Tänkte fråga om någon annan har byggt kobbskär och om det finns erfarenheter av denna husmodell, något särskilt att tänka på? Något man inte ska glömma välja till eller hålla koll på?
Sen vet jag inte om man får fråga, men väldigt få uppger namn på dom som faktiskt bygger ihop husen, många trådar handlar om hustillverkare men hittar knappt något om UE som faktiskt bygger, installerar osv.
Någon som känner till vilka UE man på Ahus Stockholm, vanligtvis använder sig av i Stockholm söderort och om det funkat bra eller inte? Någon man ska akta sig för eller så?
Har aldrig ägt ett eget hus förrut och är hyffsat nervös inför allt, har läst mycket på denna sidan och får känslan av att det är ett väldigt lotteri om det ska bli bra eller inte.
Tacksam för alla åsikter och insikter.
MVH
Ska eventuellt bygga med A-hus i Haninge Stockholm.
Husmodell Kobbskär.
http://www.a-hus.se/vara-hus/1-plan/kobbskar
Tänkte fråga om någon annan har byggt kobbskär och om det finns erfarenheter av denna husmodell, något särskilt att tänka på? Något man inte ska glömma välja till eller hålla koll på?
Sen vet jag inte om man får fråga, men väldigt få uppger namn på dom som faktiskt bygger ihop husen, många trådar handlar om hustillverkare men hittar knappt något om UE som faktiskt bygger, installerar osv.
Någon som känner till vilka UE man på Ahus Stockholm, vanligtvis använder sig av i Stockholm söderort och om det funkat bra eller inte? Någon man ska akta sig för eller så?
Har aldrig ägt ett eget hus förrut och är hyffsat nervös inför allt, har läst mycket på denna sidan och får känslan av att det är ett väldigt lotteri om det ska bli bra eller inte.
Tacksam för alla åsikter och insikter.
MVH
Jag har monterat ahus för några år sedan och jag tycker husen verkar gedigna och bra. Har även varit på studiebesök i deras fabrik och det såg seriöst ut. Garage och carportarna däremot kändes dock lite billiga med masonit tak och garageporten kändes riktigt billig. Men det beror väl kanske på vad kunden väljer kan jag tänka mig. Förutom det så har jag nog inget direkt att klaga på.
Hade inte ahus några firmor att rekommendera i Stockholms trakten?
Hade inte ahus några firmor att rekommendera i Stockholms trakten?
Hej Dr Trä, kul att du har god uppfattning om dom.
Självklart har dom UE som dom använder sig av vid byggnation. Men eftersom mycket i ett bygge verkar ha att göra med just UE och hur dom "får ihop" huset så undrar jag lite kring tex. "Grundbolaget" och "JS produktion" ?
Någon som vet om dessa är kända för att göra bra jobb?
Sen var frågan om någon byggt ett kobbskär hus förut och med erfarenhet kunde tipsa om något specifikt man inte bör glömma
eller avstå.
Tack
Med vänlig hälsning, Eric
Självklart har dom UE som dom använder sig av vid byggnation. Men eftersom mycket i ett bygge verkar ha att göra med just UE och hur dom "får ihop" huset så undrar jag lite kring tex. "Grundbolaget" och "JS produktion" ?
Någon som vet om dessa är kända för att göra bra jobb?
Sen var frågan om någon byggt ett kobbskär hus förut och med erfarenhet kunde tipsa om något specifikt man inte bör glömma
Tack
Med vänlig hälsning, Eric
Klicka här för att svara