Byggahus.se

A-hus Hasseludden

1. A
    Medlem Nivå 2
    Hejsan

Jag undrar om det finns någon här som har fått pris på A-hus Hasseludden och Svanvik nyligen.
    Har ni även fått pris på garage så vill jag gärna veta det också, skriv gärna hur stora dom är också

mvh Andreas

2. W
    Medlem Nivå 2
    Jag fick ett cirkapris på 2.500' på enbart huset. Det var för mycket för mig så jag la ner direkt...
    Är nu inne på basic #3 istället.

3. A
    Medlem Nivå 2
    tack för ditt svar!!
    Ja det var ju inte precis småpotatis direkt

jag får nog också börja titta på något annat hus, har ni köpt ett basic3 än??

mvh Andreas

4. W
    Medlem Nivå 2
    Nej, inte köpt Basic 3 ännu.
    Har precis fått besked om att styckningen av tomten är klar. Ska träffa A-hus nästa vecka och då förhoppningsvis få till en offert.
    Har precis startat en blogg: molnbo.blogg.se men inte lagt upp något där ännu. Men där kommer jag lägga upp bilder och så.

5. P
    Medlem Nivå 2
    Vi fick pris på 2,2 mille för några månader sedan. Tror det var om man inte ändrade något i huset. Vilken skillnad?Fint hus!

6. A
    Medlem Nivå 1

Beror på var man bygger

Det beror ju vart man bygger. Jag fick pris för nån vecka sen på 2.180 000 men har bett en byggfirma ge mig en offert på vad det skulle kosta att göra en kopia av hasseludden i lösvirke istället. De har sagt att man hamnar cirka 100 000 billigare men vet inte om det är sant.

7. R
    Medlem Nivå 1
    100.000kr billigare i lösvirkesversion? Det måste enbart bero på större marginaler hos prefab byggare. En serieproduktion måste vara billigare. Sen är det förmodligen längre byggtid vilket i sig kostar mer. Rätta mig gärna i mitt resonemang. Hasseludden priset verkar i övrigt mycket tilltalande.

8. A
    Medlem Nivå 1
    Hasseludden är väldigt bra. Jag gillar planlösningen och det är lagom stort. De använder sig av bra material och det är bra väggar som går att hänga upp tavlor, platt-tv mm utan problem. Som jag sa tidigare så hamnar jag ca 100 000 kr billigare med min snickare med exakt samma material som hasseludden. Det återstår att se när jag har fått hans offert. Har dessutom begärt att göra huset ca 10 kvm större än originalet om jag bygger i lösvirke.

9. A
    Medlem Nivå 2
    Hejsan

Du sa att du får bättre väggar att hänga upp tv:n på, men du menar om du bygger själv!!??
    För A-hus har väl bara enkel-gips vad jag vet, precis som många andra

mvh Andreas

10. kungkokos
    Medlem Nivå 8
    det är bara att välja till spån/osb/råspont i innerväggarna bakom gipsen.
    I gips kan man hänga rätt många kilo per skruv - tavlor är alltså inga problem. För platt-tv behövs dock starkare

11. A
    Medlem Nivå 1
    Tjena igen

Jag var och tittade på Hasseludden igår i norrköping och var inne i ett av dom till och med. Man får sk OSB-väggar på Hasseludden också av A-hus.. alla ytterväggar är av sk OSB-väggar men vissa av innerväggarna är också ytterväggar eftersom det är byggt i 2 block på nåt sätt. Med andra ord är det inte många väggar som bara är i gips men det kan man säga till snickaren som bygger huset åt A-hus att lägga till en lite starkare skiva bakom gipsskivan för att du planerar att hänga upp en plasma-tv t ex. Ska träffa säljaren idag eftermiddag för att få en offert på Hasseludden med lite ändringar.

MVH
    Atlas74

12. bumpaberra
    Medlem Nivå 7
    Atlas, fick du ingen offert från snickaren eller? Du skulle ju bygga lösvirke?

13. kungkokos
    Medlem Nivå 8
    Priset du fått från A-Hus är troligtvis med totalentreprenad? Det brukar kosta runt 200 000 extra. Kolla med A-hus vad det blir för pris om du väljer att bygga med delad entreprad vilket du verkar intresserad av. Då tror jag priset kan bli annorlunda. Viktigt också att du kollar så att standarden / leveransdeklarationen är densamma också och inte bara planlösningen.

14. A
    Medlem Nivå 1
    Tjena

Tack för tipset kungkokos. Ska kolla upp det. Har fått offert från A-hus nu men nu tvekar man om man ska bygga med all rädsla för räntehöjningar osv. Ska lämna in offerten till min snickare som bygger i lösvirke för att jämföra pris. Återkommer om det.

MVH
    Atlas74