Hej,
vi är på planeringsstadiet för att ev bygga hus. Vi har just nu tre hustillverkare vi är mer intresserade av nämligen: a-hus, Eksjöhus och Vårgårdahus.

Någon som har någon input på dessa tillverkare, både positiv och negativ?

Min känsla är att Eksjöhus är riktigt seriösa.
Iaf enligt mina blivande grannar, där 7 av 10 bygger Eksjöhus och är nöjda.

Men jag tror även att dom andra två är minst lika seriösa.

Vi bygger med Eksjöhus och även om vi inte kommit sådär jättelångt (ska förhoppningsvis avropa i veckan) är vi väldigt nöjda. De är också den tillverkare som kunnat visa, enligt oss, upp den bästa finishen på färdiga hus. Har sett totalt 4 st eksjöhus byggda av olika entreprenörer och alla är mycket välbyggda utan större fel.

Har varit i kontakt m A-hus och fick väl ett bra intryck av säljaren, men det hus vi tittade på höll inte en kvalitet vi anser att ett nybyggt hus ska hålla. Det var icke jämnt lagd parkett och böljande innerväggar. På vissa ställen var glipan mellan golvlist o vägg så pass stor att man utan problem skulle kunna få ner en femkrona.
Säkert bra och välbyggda hus i övrigt!

Den säljaren vi pratade med på Vårgårdahus gav ett rent oseriöst intryck, tyvärr! De husen var vi inte ens o tittade på pga det...

Min bror har ett A-hus, för dem har det funkat jättebra med allting, även tillrättning av vissa småmissar, men så bor en av de byggansvariga själv i ett av husen i området, då vill det till att inte slarva om man ska våga möta grannarna i framtiden.

Eksjöhus känns stabila och gör bra hus, har inte hört något missnöjd. A-hus har jag ingen erfarenhet av. Vårgårdahus skulle jag aldrig bygga med, men det handlade mest om vår upplevelse med säljaren.

Vi har än så länge bara träffat Vårgårdahus och den säljaren gav ett väldigt bra intryck. De kändes väldigt lyhörda och flexibla.
Eksjöhussäljaren svarar inte på mail, vilket gör mig irriterad, det drar ner intrycket en del. Ska ringa honom idag ändå och boka möte så får han då försöka höja anseendet igen...
A-hus, pigg säljare som vi ska träffa på onsdag, MEN kollade siffrorna för A-hus på nätet, och de såg ju inte så bra ut, det gjorde mig osäker.

dhanjel skrev:
Eksjöhus känns stabila och gör bra hus, har inte hört något missnöjd. A-hus har jag ingen erfarenhet av. Vårgårdahus skulle jag aldrig bygga med, men det handlade mest om vår upplevelse med säljaren.
Intressant att vi är två som dissat Vårgårdahus enbart pga säljare och då gissningsvis två helt olika säljare eftersom vi bor i två vitt skilda län...

• Gilla
Mickeviking
  • Laddar…
Vi bygger med A-hus nu. Vi valde dem på grund av att de är en stor husleverantör med bra ekonomi, och att de har det bäst isolerade klimatskalet jämfört med övriga stora hustillverkare.

Vilka siffror kollade du upp om A-hus?

Kollade på solidinfo.se Ekonomi.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

A-hus tillhör Deromegruppen som är moderbolaget. Det är den ekonomin som du bör titta på för att få en ekonomisk översikt! Står på A-hus hemsida.

Har pratat med alla tre företagen och alla va bra i säljskedet speciellt Eksjöhus. Men det blev till slut Rörvikshus som hittils har varit fantastiska och gett mest för pengarna. Men har inte kommit så långt än. Huset kommer snart!

lauden skrev:
A-hus tillhör Deromegruppen som är moderbolaget. Det är den ekonomin som du bör titta på för att få en ekonomisk översikt! Står på A-hus hemsida.
Jag tänkte precis sagt det. Deromegruppen/A-hus har precis inlett en passivhusstudie i samarbete med SP (som det har skrivits en del om på förstasidan) som invigdes av självaste bostadsministern. Tror inte SP skulle ingå ett sådant långtgående samarbete med ett företag med konkursrisk.

Absolute beginner skrev:
Kollade på solidinfo.se [bild]
Tyckte inte dom siffrorna såg så illa ut?!? De har ju vänt en negativ trend och som någon skrev har de ett stort stabilt moderbolag så någon konkursrisk känns inte aktuell för A-hus.

Ok,. tack då kan jag lugna ner mig på den punkten :-)

När vi pratade med ahus om huset vi ville ha byggt (egenritat) och vilken offert vi fått från en annan tillverkare så sa dom vara "kör på, det kommer vi aldrig att slå". Tycker det var ett ärligt och bra svar, de har fina hus med.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.