Byggahus.se

A hus Basic och LB Ugglanserien

1. R
    Medlem Nivå 1
    Någon som har erfarenhet av kvalité på dessa hus. Skiljer det mycket mellan dem eller är det likvärdiga hus man får för pengarna? Funderar fram och tillbaka mellan ett Basic, ett ugglan eller ett Eskjö ur egnahem serien. Dessa hus verkar privärda om man jämför för vad man får om man väljer Älvsby eller Smålandsvillan.

2. P
    Medlem Nivå 1

Re: A hus Basic och LB Ugglanserien

Hej
    När jag jämfört så ser jag att Basichuset har 215mm isolering. vissa "lågprishus" kan ha väldigt klent med isolering.

3. T
    Medlem Nivå 1

"Hej
    När jag jämfört så ser jag att Basichuset har 215mm isolering. vissa "lågprishus" kan ha väldigt klent med isolering. "

Vad har Uggglan för isolering?

4. M
    Medlem Nivå 1

Har uppgifter på Ugglan121:

300mm cellplast i plattan
    230mm isolering i yttervägg (innervägg oisolerade, enkel gips)
    400mm lösull i tak

"Gammla" ugglor 2005 och bakåt hade 250mm cellplast i plattan, och endast 170mm isolering i yttervägg. De har dock prishöjt ganska duktigt efter förbättringen, pris nu
    norr om kungälv, kustremsan= 1565000:- nyckelfärdig (inklusive plattan och 6 m servis-ledningar från hus).

Det går endast göra smärre justeringar på innerväggar, och de tar ganska duktigt betalt för sina tillval.

Annars helt ok hus för pengarna. Starkaste konkurrent i budget/platta på mark=
    Eksjöhus lyckan med vinkel. ( tror inte dom är lika dyra på sina tillval )