K karlmb skrev:
Fjantigheten håller jag med om. Man ser vilka som är mest autistiska.
Men att därifrån plötsligt hoppa till politisk mörkläggning, det kommer inte att leda rätt.
Just my 5 p.
Ang Spanien: Det kan mycket väl vara säkerhetsmässiga orsaker till att man inte lägger korten på bordet. Det var så jag tänkte. Man hade gjort sig sårbara. Mina fem öre.

Det är vanligt att det tar tid att få fram en komplett utredning. Vid flyghaverier är ett år en normal tid.

• Gilla
Hocke68 och 2 till
  • Laddar…
H hovapettson skrev:
Ang Spanien: Det kan mycket väl vara säkerhetsmässiga orsaker till att man inte lägger korten på bordet. Det var så jag tänkte. Man hade gjort sig sårbara. Mina fem öre.
Jo. Särskilt i dessa tider. Här hemma hade ju Mölndal ett massivt avbrott i veckan, visade sig bero på en fågel som kommit in i ställverk. Men tänkte ju ngt annat.

H hovapettson skrev:
Och gu'nåde den som råkar komma med ett mindre faktafel!
För mig (och alla andra som kan i det närmaste noll om elteknik men gärna lär) är det självklart förödande om faktafel får stå oemotsagda.
Här borde berörda skribenter gå i sig själv för det sprids mycket konstigheter på forumet.

Det märker man tydligast i de 2% av trådarna där man faktiskt själv behärskar ämnet.
Av samma grund som ovan är det då naturligt att själv verka för att dessa fake facts kläs av.

Jag tror också vi kommer att få veta exakt vad som hände i Spanien men det kan ta mycket lång tid. Nån politisk lr säkerhetsmässig mörkläggning skulle s aldrig funka.

• Gilla
Hocke68 och 3 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
För mig (och alla andra som kan i det närmaste noll om elteknik men gärna lär) är det självklart förödande om faktafel får stå oemotsagda.
Här borde berörda skribenter gå i sig själv för det sprids mycket konstigheter på forumet.

Det märker man tydligast i de 2% av trådarna där man faktiskt själv behärskar ämnet.
Av samma grund som ovan är det då naturligt att själv verka för att dessa fake facts kläs av.

Jag tror också vi kommer att få veta exakt vad som hände i Spanien men det kan ta mycket lång tid. Nån politisk lr säkerhetsmässig mörkläggning skulle s aldrig funka.
Ja, det ska vara rätt, du har rätt. Men - visst var det intressant om strömavbrottet -03?
(Jag hade råkat skriva Hamra/Enköping när det skulle vara Horred/Mark. Det är kanske bättre att säga "X" än att tro att man minns... 😉)

H hovapettson skrev:
Ja, det ska vara rätt, du har rätt. Men - visst var det intressant om strömavbrottet -03?
(Jag hade råkat skriva Hamra/Enköping när det skulle vara Horred/Mark. Det är kanske bättre att säga "X" än att tro att man minns... 😉)
Se mitt inlägg generellt.
Det nån tycker e en petitess kan för andra ha större värde.

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
H hovapettson skrev:
Det är kanske bättre att säga "X" än att tro att man minns
Detta svar är inte riktad till någon speciell utan en allmän åsikt.

Jag tycker det är helt OK att man ibland minns fel men då bör man uppskatta att bli rättad och inte bli stött.

• Gilla
hovapettson
  • Laddar…
Magnus E K
H hovapettson skrev:
Du blandade ihop två olika strömavbrott som skedde med 20 års mellanrum.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Du blandade ihop två olika strömavbrott som skedde med 20 års mellanrum.
Aha! Det var den där "Hamra-episoden" som du kände till? Berätta! Händelsen -03 var en stor grej men orsakerna var nog inget som trängde ut i regimmedia och de vanliga kanalerna. Vi kanske inte jobbar med dessa ting, men det är skönt att vara lite orienterad.

Attitudeswe
Imorgon får SE1&2 ett negativt snittpris över hela dygnet.

Vi i Se3&4 får glädja oss åt -20öre (i tyskland blir det dubbelt minus)

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Jo. Särskilt i dessa tider. Här hemma hade ju Mölndal ett massivt avbrott i veckan, visade sig bero på en fågel som kommit in i ställverk. Men tänkte ju ngt annat.
Jag bor också i Mölndal, men tycker den teorin om fågel verkar rätt konstig. Varför skulle en fågel på en ledning ge en explosion inne i ställverksbyggnaden? Jag får inte riktigt ihop den ekvationen

H Hocke68 skrev:
Jag bor också i Mölndal, men tycker den teorin om fågel verkar rätt konstig. Varför skulle en fågel på en ledning ge en explosion inne i ställverksbyggnaden? Jag får inte riktigt ihop den ekvationen
Det händer ibland att djur tar sig in i ställverk.
Sitter ju fågelnät runt ofta tex.

K karlmb skrev:
Det händer ibland att djur tar sig in i ställverk.
Sitter ju fågelnät runt ofta tex.
Fast de pratade ju på nyheterna om en fågel på ledningen, därav min fundering

H Hocke68 skrev:
Fast de pratade ju på nyheterna om en fågel på ledningen, därav min fundering
Den kom in till en ledning därinne?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.