106 298 läst · 748 svar
106k läst
748 svar
Å helt plötsligt så är elen dyrare på nätterna???
Ang Spanien: Det kan mycket väl vara säkerhetsmässiga orsaker till att man inte lägger korten på bordet. Det var så jag tänkte. Man hade gjort sig sårbara. Mina fem öre.K karlmb skrev:
Det är vanligt att det tar tid att få fram en komplett utredning. Vid flyghaverier är ett år en normal tid.
Jo. Särskilt i dessa tider. Här hemma hade ju Mölndal ett massivt avbrott i veckan, visade sig bero på en fågel som kommit in i ställverk. Men tänkte ju ngt annat.H hovapettson skrev:
För mig (och alla andra som kan i det närmaste noll om elteknik men gärna lär) är det självklart förödande om faktafel får stå oemotsagda.H hovapettson skrev:
Här borde berörda skribenter gå i sig själv för det sprids mycket konstigheter på forumet.
Det märker man tydligast i de 2% av trådarna där man faktiskt själv behärskar ämnet.
Av samma grund som ovan är det då naturligt att själv verka för att dessa fake facts kläs av.
Jag tror också vi kommer att få veta exakt vad som hände i Spanien men det kan ta mycket lång tid. Nån politisk lr säkerhetsmässig mörkläggning skulle s aldrig funka.
Ja, det ska vara rätt, du har rätt. Men - visst var det intressant om strömavbrottet -03?Z Zodde skrev:För mig (och alla andra som kan i det närmaste noll om elteknik men gärna lär) är det självklart förödande om faktafel får stå oemotsagda.
Här borde berörda skribenter gå i sig själv för det sprids mycket konstigheter på forumet.
Det märker man tydligast i de 2% av trådarna där man faktiskt själv behärskar ämnet.
Av samma grund som ovan är det då naturligt att själv verka för att dessa fake facts kläs av.
Jag tror också vi kommer att få veta exakt vad som hände i Spanien men det kan ta mycket lång tid. Nån politisk lr säkerhetsmässig mörkläggning skulle s aldrig funka.
(Jag hade råkat skriva Hamra/Enköping när det skulle vara Horred/Mark. Det är kanske bättre att säga "X" än att tro att man minns... 😉)
Se mitt inlägg generellt.H hovapettson skrev:
Det nån tycker e en petitess kan för andra ha större värde.

Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 3 529 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 3 529 inlägg
Du blandade ihop två olika strömavbrott som skedde med 20 års mellanrum.H hovapettson skrev:
Aha! Det var den där "Hamra-episoden" som du kände till? Berätta! Händelsen -03 var en stor grej men orsakerna var nog inget som trängde ut i regimmedia och de vanliga kanalerna. Vi kanske inte jobbar med dessa ting, men det är skönt att vara lite orienterad.Magnus E K skrev:
Jag bor också i Mölndal, men tycker den teorin om fågel verkar rätt konstig. Varför skulle en fågel på en ledning ge en explosion inne i ställverksbyggnaden? Jag får inte riktigt ihop den ekvationenK karlmb skrev:
Det händer ibland att djur tar sig in i ställverk.H Hocke68 skrev:
Sitter ju fågelnät runt ofta tex.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Helt plötsligt ändrar Slamtömmare avstånd till Slambrunn
Vatten & Avlopp -
Yale doorman slutade låsa helt plötsligt
Fönster & Dörrar -
Nibe 310P - varmt kranvatten helt plötsligt?
Värme allmänt -
Gaspanna värmer vatten sakta helt plötsligt!
Fjärrvärme & Gas -
Helt plötsligt svavel i vattnet, och järn innan det.
Vatten & Avlopp