Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

6 liters kompressor?

1. F
    Medlem · Halland · 1 935 inlägg

FRS05

Medlem
  2. JanneJanne123
    Husägare · Stockholm · 1 301 inlägg

JanneJanne123

Husägare
    Jag har Cocraften, den funkar bra, men den är väldigt högljud.

3. F

FRS05

Medlem
    Ljudet spelar ingen större roll. Ska bara ladda upp den i lägenhetsförrådet, får väl se till att ha hörselskydd på mig då.

4. JanneJanne123
    Husägare · Stockholm · 1 301 inlägg

JanneJanne123

Husägare
    Ja hörselskydd är ett måste, så om det funkar ljudmässigt kan jag bara rekommendera den.

• Laddar…
  5. F

FRS05

Medlem
    Oj, såg att ljudnivån ligger på 97dB på Julas som är identisk. Det är ett ordentligt och skadligt ljud.

6. larry78
    Medlem · 474 inlägg

larry78

Medlem
    0.1-0.2 bar gör man väl lätt med en klassisk fotpump till cykeln. Jag har pumpat betydligt mer än så med en 249:- fotpump.

7. F

FRS05

Medlem
    Ja, men nu har jag även artilleri om jag behöver pumpa däcken mer. Känns bättre med en maskin än en fotpump.

8. A
    Medlem · Stockholms län · 9 995 inlägg

Avemo

Medlem
    I princip håller jag med. Men det blir ju lite speciellt i det här fallet när du inte planerar att ha ström tillgänglig på plats. Behöver du pumpa lite vilket ju är det normala så fungerar det bra både med fotpumpen och kompressorn du tittar på. Behöver du å andra sidan pumpa mycket så är kompressorn alla gånger att föredra under förutsättning att du kan dra en sladd till den ut på gatan där den står. Om du måste springa in i lägenheten med den tre gånger innan du är klar för att fylla den igen är det inte lika stor fördel mot fotpumpen. Mitt råd om du bekvämt vill kunna fylla tomma däck är att satsa på en apparat som kan få sin kraftförsörjning på den plats där den skall användas. Eget batteri, bilens batteri, handkraft eller skarvsladd. Men inte så att du måste gå in i lägenheten för att fylla den.

9. Johannes Carlsson
    Allvetare · Halland · 8 093 inlägg

Johannes Carlsson

Allvetare
    Har bara sett 12v modellen från Makita, lite märkligt att dom verkar satsa mer på nyutveckling av 12v och inte har en 18v variant.

10. B
    Medlem · Västra Götaland · 2 679 inlägg

b_hasse

Medlem
    Jag har en starthjälp med inbyggd minikompressor. Vet ej vilket flöde den är specad för, men den är enligt min åsikt värdelös (extremt långsam). Det går mycket fortare att pumpa ett bildäck med en sådan här, och man får lite motion gratis:

cykelpump.png

Det är en Asaklitt för 199:- från Clas Ohlson , och det är faktisk den bästa cykelpump jag någonsin har ägt. Den inbyggda manometern ska man dock inte lita på för mycket.

Redigerat 18 jul 2019 01:03
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.