4 396 läst · 32 svar
4k läst
32 svar
5 billiga robotgräsklippare - det här får du för pengarna
Den lät ju intressant på papper men recensionerna reflekterade inte riktigt verkligheten.
Samtidigt så uppskattar jag min nuvarande klippare för sin enkelhet. Ju mer funktioner och sensorer desto mer risk för krångel.
Jag har tre barn och områdets alla barn vissa dagar. Jag vill inte behöva plocka upp minsta pryl för att klipparen inte ska fastna. Benen till studsmattan, fötter till möbler, igelkottar etc.D Dilato skrev:
Samtidigt så uppskattar jag min nuvarande klippare för sin enkelhet. Ju mer funktioner och sensorer desto mer risk för krångel.
Det hade varit kul att se den på min gräsmatta som till stora delar lutar åt olika håll. Den kanske had löst problemen med att jag ibland har tofsar i sluttningarna, men om jag får gissa så skulle resultatet bli ännu sämre än med min Automowers fyrkantklippning och slumpmässiga klippning.D Dilato skrev:
Metodisk klippning fungerar knappast heller med kottar och andra ojämnheter på gräsmattan om man inte har GPS-positionering med referenspunkt.
Läs recensionerna innan köp och se till att de saker den har problem med inte finns i trädgården.
Hej,F Fredzter skrev:
Jag har min Jula 300(nya modellen) omvänt och det fungerar bra. Dock har jag haft problem med dockning, att den vrider sig i sista stund. Är det något du upplevt?