4 569 läst · 12 svar
5k läst
12 svar
5 billiga robotgräsklippare - det här får du för pengarna
På konsumentens sida
· 2 940 inlägg
Vad skiljer de allra billigaste robotgräsklipparna från varandra och vad får du egentligen för pengarna? Vi har jämfört fem aktuella budgetklippare.
Du kan läsa artikeln här: 5 billiga robotgräsklippare - det här får du för pengarna
Du kan läsa artikeln här: 5 billiga robotgräsklippare - det här får du för pengarna
Jag har haft Julas/Meecs en säsong. Hittills nöjd. Det jag var mest orolig för var om den skulle klara av branten uppför infiltrationen, det gör den utan problem. Synd att den inte har någon guide-kabel utan måste köra längs hela avgränsningskabeln för att hitta hem. Så jag har fått justera kabeln några gånger.
Min husqvarna automover 105 är inne på sin tionde säsong. 700 m gräsmatta helt plan. Det enda jag gjort är batteribyte en gång samt en uppgradering. Den klipper 1 timma och laddar i timma.
Byter knivar en gång/mån. Köper knivarna på ullared (halva priset) men skall sluta med det pga att kineserna fortfarande äter hundar samt det är något skumt med att varken shang haj eller peking är drabbade av virus.
Byter knivar en gång/mån. Köper knivarna på ullared (halva priset) men skall sluta med det pga att kineserna fortfarande äter hundar samt det är något skumt med att varken shang haj eller peking är drabbade av virus.
Behöver man byta knivar 1 gång per månad? Låter ofta. Kinesiska knivarna kanske inte är så bra.H Herc skrev:Min husqvarna automover 105 är inne på sin tionde säsong. 700 m gräsmatta helt plan. Det enda jag gjort är batteribyte en gång samt en uppgradering. Den klipper 1 timma och laddar i timma.
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 799 inlägg
Beror väl helt på hur mycket skit man har i gräsmattan, hur lågt och hur mycket man klipper.
Automowern har små rakbladsknivar som man får byta ofta.
Jag fick 15st extrauppsättningar knivar när jag köpte min 2016, har snart gjort slut på dem.
Automowern har små rakbladsknivar som man får byta ofta.
Jag fick 15st extrauppsättningar knivar när jag köpte min 2016, har snart gjort slut på dem.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 180 inlägg
Märker ni när det är dags att byta, eller byter ni enligt schema?
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 799 inlägg
Tycker man hör när klingan inte längre är speciellt vass, blir ett annat ljud när roboten glider fram.
Är knivarna verkligen slut? Går de inte att slipa upp dem?
Man köper tre uppsättningar för under hundralappen (eller under 200 för Husqvarna original) så det känns knappast värt att lägga tid på slipning. Och de brukar kännas rätt slitna när man byter dem så jag tror inte att det är en bra idé även om man har tid över.
Dessutom slits skruvarna som håller fast dem och riskerar till slut att gå av. Ytterligare en anledning att byta ut.
Dessutom slits skruvarna som håller fast dem och riskerar till slut att gå av. Ytterligare en anledning att byta ut.
Jag har mycket skit i gräset (sand, berg, grus) och köper därför kinaknivar som jag byter var tredje vecka ungefär.13th Marine skrev: