4 398 läst · 21 svar
4k läst
21 svar
5 (alla) tilluftsventiler övermålade/tapetserade - Rikshem lutar sig mot godkänd OVK
Rätt grov anklagelse. Kan du påvisa att nån fått betalt? Eller är det bara nåt som du slänger ur dig bara för att de inte gjorde som du ville?C catalyst skrev:
Obs att jag inte har en aning om vad som är rätt eller fel i detta fall! Jag blir bara så trött på sk,tstövlar som "alltid" anklagar kommunala/statliga/offentliga tjänstemän för en massa skit, utan att ha nån aning om på vilka grunder ett beslut tagits. Om du inte vet det, så styrs alla dessa tjänstemän av en hel massa lagar och kan därför INTE bestämma nåt efter eget huvud! Sen förekommer det röthuvuden inom dessa grupper, precis som inom alla andra, inkl din egen(vad den nu är).
Redigerat av moderator:
Tyvär är det inte så att JAG anklagar kommunen för fel som man kanske kan läsa här. Det är hyresvärden som anklagar kommunen för att ha utförd ventilationskontroll felaktig ( de som gör många kontroller ) och påstådd att miljöinspektörer inte få göra dessa kontroll utan medgivande från hyresvärden när hyresvärden inte ens bryr sig om dessa kontroller. Att man lämnar i papper som ska visa att OVK kontrollen ska ha gjords och inte bryr sig från kommunens sida att kontrollera om det stämmer ( Skatteverket har inga uppgifter och hyresgäster kan inte minnas för de måste vara hemma eller lämna nycklarna till hyresvärden eftersom hyresvärden inte ha nycklarna ) Att ett företag som vi som privatpersoner anlitade för att kolla om ventilationen fungerar att detta företag inte få för hyresvärden få utföra denna fast vi anlitade de är också konstig. Att man utöver påtryckning på en tidning för att förhindrar att skriva att hyresgästerna har tröttnat och tänker flytta är också konstig. ALDRIG har jag hört att en hyresvärd har denna makt att till och med Miljökontoret inte vågar att göra det rätta och en tidning inte vågar att skriva om detta.19 år hyreshöjning men ingen riktig underhåll. Bara lappa ihop och måla över.L lat skrev:Rätt grov anklagelse. Kan du påvisa att nån fått betalt? Eller är det bara nåt som du slänger ur dig bara för att de inte gjorde som du ville?
Obs att jag inte har en aning om vad som är rätt eller fel i detta fall! Jag blir bara så trött på sk,tstövlar som "alltid" anklagar kommunala/statliga/offentliga tjänstemän för en massa skit, utan att ha nån aning om på vilka grunder ett beslut tagits. Om du inte vet det, så styrs alla dessa tjänstemän av en hel massa lagar och kan därför INTE bestämma nåt efter eget huvud! Sen förekommer det röthuvuden inom dessa grupper, precis som inom alla andra, inkl din egen(vad den nu är).
Ja. [personnamn borttaget/mod.] och avdelningschefen bryter mot lagen.L lat skrev:Rätt grov anklagelse. Kan du påvisa att nån fått betalt? Eller är det bara nåt som du slänger ur dig bara för att de inte gjorde som du ville?
Det är åtgärdat nu, men de har ignorerat och motarbetat föreningen.
JO-anmälningarna lades ned pga att de kom in för sent.
Redigerat av moderator:
Vad har kommunen med saken att göra? Det är ju hyresvärden som måste se till att lägenheten är okej.
Om hyresvärden inte låter miljöinspektörer komma in i lägenheter eller underkänner kommunens OVK kontroll då kan kommunen inget göra. All makt ligger hos hyresvärden som bara behöver lämna i ett papper som ska visa att OVK har gjorts så gör kommunen inget för att kolla att det verkligen har gjorts.K Kaffeperkulator skrev:
Kan intyga detta för jag har sett att hyresvärden kan lämna i ett papper och de kollar inte ens att det stämma. Samma papper från OVK för över 19 år lämnades i med bara ändrat datum. Allt annat var kryssat i samma rutan som för över 19 år innan nuvarande hyresvärd köpte fastigheter.Nu efter jag har flyttad till en annan Kommun för 2 år sen åkte jag förbi där och det är inte gjord det som hyresvärden meddelade kommunen för att få bättre luft. Hyresvärden till och med bestämde att Miljöinspektörer inte få gå i de Lägenheter det handlar om utan att fråga honom först och inte hyresgäster.T Tysk skrev:
Liknande trådar
-
Tillbyggnad 45m2 på fritidshus med källare och låg taklutning
Tillbyggnad -
Värmekälla till fritidshus 90kvm (kamin + nibe 2125. FTX? FLVP?)
Fritidshus -
Kallkälla, räkna ut flöde självtryck vattenslang fallhöjd 25 meter
Vatten & Avlopp -
Driftsättning av Qlima SC-JA 2522, tips på installatör/elektriker i Stockholm
Värmepumpar -
Vad kallas denna slangmuff i Electrolux diskmaskin ESF6251X?
Vitvaror