Byggahus.se
Snarlika men ändå olika. Villa Butter, Bunker319 och Ateljé Djupvike är tre ungefär lika stora villor, trots olika budget. Istället för ett klassiskt upplägg med huvudbyggnad och uthus har Ateljé Ö satsat på en hel liten gård med 4 till 5 hus i vart och ett av de tre villaprojekten.

Du kan läsa artikeln här: Underfundig gotländsk triptyk - Villa Butter, Bunker 319 och Ateljé Djupvike

Lite rörig artikel där bilderna ligger i en salig blandning. Jag hade hellre sett att de låg samlade hus för hus för att få lite bättre grepp.
Men älskade Villa Butter. Både designen och läget ser ju ut att vara fantastiska.

• Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
jag förstår inte är det en artikel eller reklam?

• Gilla
Thomas59 och 2 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
jag förstår inte är det en artikel eller reklam?
99% av medlemmarna har knappt råd att hålla 20 grader hemma året runt. Men det kanske var för att det lagts 10+mkr på ett sommarhus på Gotland:rolleyes:

• Haha
guggen och 2 till
  • Laddar…
V VRZ skrev:
99% av medlemmarna har knappt råd att hålla 20 grader hemma året runt. Men det kanske var för att det lagts 10+mkr på ett sommarhus på Gotland:rolleyes:
vad har det med min fråga

M maria01 skrev:
vad har det med min fråga
Det är väl uppenbart att det är reklam, men kanske till fel målgrupp. Robb Report hade varit ett bättre forum.

• Gilla
andersgrebin och 1 till
  • Laddar…
V VRZ skrev:
Det är väl uppenbart att det är reklam, men kanske till fel målgrupp. Robb Report hade varit ett bättre forum.
folk med pengar finns det nog på det här forumet folk har ju bara verktyg för över 150 tusen om du kollar i dom trådarna

PeterFalun
Tack för artikeln, kul att se bra och inspirerande arkitektur

• Gilla
Mats Wahlström Walter och 2 till
  • Laddar…
Jo nog finns det gott om folk med pengar här alltid, sedan vet jag inte om de för det vill lägga dessa summor på sommarhus. Men även om jag inte har råd med dessa hus (för angivet pris) så är det ju väldigt nice att få se hur det kan bli när det gjorts med stor omtanke, många idéer kan ju appliceras på annat. Samt viktigast av allt, vad är vi utan våra drömmar?

• Gilla
Mats Wahlström Walter och 5 till
  • Laddar…
V VRZ skrev:
Nej, det är inte reklam. Annonser märks med "annons" eller "sponsrad".

• Gilla
splinter och 1 till
  • Laddar…
varför bröt dom sig ut från skälsö

Åh, vilka hus!

• Gilla
Mats Wahlström Walter och 1 till
  • Laddar…
Otroligt fina hus!

• Gilla
Mats Wahlström Walter och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
varför bröt dom sig ut från skälsö
Hej Maria
2019 avvecklade Skälsö Arkitekters verksamhet. Där startade Ateljé Ö.

• Gilla
maria01
  • Laddar…
M Mats Wahlström Walter skrev:
Hej Maria
2019 avvecklade Skälsö Arkitekters verksamhet. Där startade Ateljé Ö.
så inget att göra med bungnäs eller Kuylenstierna längre?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.