1 781 läst · 14 svar
2k läst
14 svar
Lågt elpris tack vare stormen
På konsumentens sida
· 2 940 inlägg
Milt väder, stormiga dygn och välfyllda vattenmagasin gör att elpriserna slår bottenrekord.
Du kan läsa artikeln här: Lågt elpris tack vare stormen
Du kan läsa artikeln här: Lågt elpris tack vare stormen
1,67 öre per hkh (2,2 öre per kWh) hade vi i timpris under natten.Detta timpris hade jag gärna haft alltid 
Edit: På Daniels önskemål har jag nu ändra till en mer korrekt enhet: hästkraftstimme
Edit: På Daniels önskemål har jag nu ändra till en mer korrekt enhet: hästkraftstimme
Redigerat:
Snälla, försök använda riktiga enheter.
Tänk att det finns så många olika sätt att försöka skriva kilowattimme på!
Alltid lika roligt att läsa hur konstiga kombinationer det finns på enheten som skall vara kWh.
Edit: Vår "enhetspolis" hann före. Men jag håller med.
Alltid lika roligt att läsa hur konstiga kombinationer det finns på enheten som skall vara kWh.
Edit: Vår "enhetspolis" hann före. Men jag håller med.
Imponerad över ditt engagemang i detta Daniel, kanske dags att starta en ny tråd om det? Förslag: Denna gång kan du starta om bit vs byte. Självklart har det med okunskap att göra, men tror alla normalbegåvade kan komma fram till vad man menar i sammanhanget.

Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 3 303 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 3 303 inlägg
"Inatt uppges elpriset ha gått ner under 0" är en lite konstig formulering. Vem som helst i hela världen med tillgång till Internet kunde redan vid 13-tiden på söndagen se att spotpriset (på dagen före-marknaden) skulle bli (svagt) negativt kl 00-04 i alla fyra elområdena.
På en telefon är det lite utmaning.
Jag är ju en man av ordning. Stör mig lite lätt på felaktiga storheter och diverse särskrivningar. Men framförallt på folk som tror det låter bättre om man byter ut ordet ”dom” mot ”dem”. Jag tycker väl det borde ligga i var persons eget intresse att kunna uttrycka sig korrekt, man framstår helt enkelt som lite mer korkad som om man inte kan skriva ordentligt. Däremot kommenterar jag sällan även om det kliar i fingrarna och svider i ögonen. Lite OT, men jag var sugen.
Liknande trådar
-
Är det normalt med visst läckage in i tack/råspont då underpapp lagts
Byggmaterial & Byggteknik -
Har lagt täckbark på nyplanterad häck...
Häckar, Buskar & Träd -
Köpa billigt sälja dyrt? - fast lågt elpris ett tag till
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Elpriset rekordlågt i morgon lördag 29 oktober!
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Lågt elpris väntas stå sig
Artikelkommentarer