3 022 läst · 7 svar
3k läst
7 svar
Civilministern träffar IP-Only efter att de fått hundratals klagomål
På konsumentens sida
· 2 938 inlägg
Efter mängder av klagomål har nu regeringen valt att träffa bredbandsföretaget IP-Only för att visa på allvaret i situationen.
Du kan läsa artikeln här: Civilministern träffar IP-Only efter att de fått hundratals klagomål
Du kan läsa artikeln här: Civilministern träffar IP-Only efter att de fått hundratals klagomål
Allvetare
· Västra götaland
· 8 381 inlägg
Vore de smarta kunde de ju kombinera det med "städningen" av skylten de satt ut, skicka in den så får du en biobiljett ...Appendix skrev:
Den skylten verkar alla grannar unisont ha eldad upp i nån slags voodoprocess.Dan_Johansson skrev:
Stadsnätdsbolaget är på gång med projekt i området nu och nu är deras skyltar och skräpar ner överallt istället (jag har en med... Men det är bra se hur många som beställer)
Jag har mer förtroende för IP only än den där sossen!
Redigerat:
För oss som är drabbade så vore det ju väldigt intressant att veta vad förseningskompensationen består av.
Om det inte är bestämt så tycker jag att IP-Only kunde betala halva vår kostnad för att vara tvungna att ha ett långsamt 4G-smalband i väntan på anslutningen, (och Telia bör stå för den andra halvan av kostnaden då de helt hänsynslöst klippt av kopparkabeln trots att det inte finns ngt rimligt fungerande alternativ).
Om det inte är bestämt så tycker jag att IP-Only kunde betala halva vår kostnad för att vara tvungna att ha ett långsamt 4G-smalband i väntan på anslutningen, (och Telia bör stå för den andra halvan av kostnaden då de helt hänsynslöst klippt av kopparkabeln trots att det inte finns ngt rimligt fungerande alternativ).

hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 101 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 101 inlägg
Det kan Du glömma, i båda fallenOldboy skrev:
För oss som är drabbade så vore det ju väldigt intressant att veta vad förseningskompensationen består av.
IPonly vill kanske öka räkningen då allt blev dyrare
Telia höjer med jämna mellanrum, det vet ju alla, sänker aldrig kostnaden-särskilt i dessa tider då aktieägarna vill ha mer
Frågan är ju vad de menar med att man som kund blivit drabbad av en försening?
Vi skrev på avtalet i maj 2017, men har ännu inte fått något byggbeslut. Enligt avtalet så skulle de ju komma med byggbeslut inom sex månader.
Kommer de att kompensera för detta, eller blir det bara för de som fått ett byggbeslut och sen drabbats av förseningar?
Vi skrev på avtalet i maj 2017, men har ännu inte fått något byggbeslut. Enligt avtalet så skulle de ju komma med byggbeslut inom sex månader.
Kommer de att kompensera för detta, eller blir det bara för de som fått ett byggbeslut och sen drabbats av förseningar?
Liknande trådar
-
Hur sågar man passbitar utan att det flisar sig och träffar strecket?
Kök -
IP-Only
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Beställa fiber från IP-only med eller utan TV-tjänst?
Att byta tjänsteleverantör via IP-Onlys portal.
Ip-onlys dåliga installationer
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G