Byggahus.se
Skönt att veta! Fritt fram att bygga lekställning som vi faktiskt har planer på....

• Gilla
Boan och 1 till
  • Laddar…
Fyfan för skällande hundar och skrikande ungar.
Morsan som bor i radhus har en granne bredvid med 2 små råttor (läs hundar).
De är extremt underaktivierade pga. Grannen aldrig tar ut dem på promenader eller aktiverar dem.
De släpper helt sonika ut dem på baksidan när de behöver skita. Där står de och skäller dagarna i ända.

• Gilla
civilingenjören och 1 till
  • Laddar…
Ser ju tre alternativ för att lösa dina problem:

1) Lagstadga om tystnad i bostadsområdem. Eller varför inte överallt, även inom hemmet?

2) Lagstadga om att folk inte FÅR bor så nära att man kan störa sig på grannarna. Säg 1km minst mellan bostäder?

3) Flytta ut på landet.

• Gilla
  • Haha
JockeÅgren och 12 till
  • Laddar…
Alternativ 3) är ett väldigt bra alternativ, om man inte stör sig på fåglarna, getingarna och rådjuren förstås...

• Haha
PellePeps
  • Laddar…
R
pacman42 pacman42 skrev:
Alternativ 3) är ett väldigt bra alternativ, om man inte stör sig på fåglarna, getingarna och rådjuren förstås...
Du kanske får ett vindkraftverk som granne. Kommunnissarna är pigga att lägga sådana verk på landet, så lång ifrån förbrukarna som möjligt.

R
Sålänge baaaarnaaaaa, och hundarna inte för liv på nätterna så får man nog tåla det.

P
DÅ kommer stadsborna och åker rundor och parkerar hur f-n dom vill för det "kan man på landet" enligt dom..
Sen tycker elbolag att man kan dra kraftledningar hur som helst för stadsborna tycker att dom inte ska vara nära dom.

Vi har problem med en granne som är intresserad av och sköter sin trädgård.
Nu ser alla andra trädgårdar i närheten extra ovårdade ut ...

• Haha
  • Gilla
  • Älska
JockeÅgren och 24 till
  • Laddar…
I
M Mikael St skrev:
Vi har problem med en granne som är intresserad av och sköter sin trädgård.
Nu ser alla andra trädgårdar i närheten extra ovårdade ut ...

• Gilla
basseman och 5 till
  • Laddar…
N Nybyggarens skrev:
Fyfan för skällande hundar och skrikande ungar.
Morsan som bor i radhus har en granne bredvid med 2 små råttor (läs hundar).
De är extremt underaktivierade pga. Grannen aldrig tar ut dem på promenader eller aktiverar dem.
De släpper helt sonika ut dem på baksidan när de behöver skita. Där står de och skäller dagarna i ända.
Om det 'nu är så synd om din mamma kanske hon kan få flytta hem till er. Skulle det inte vara mysigt att ha generationsboende med henne ;)

• Gilla
  • Haha
JockeÅgren och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Om det 'nu är så synd om din mamma kanske hon kan få flytta hem till er. Skulle det inte vara mysigt att ha generationsboende med henne ;)
Hon klarar sig. Hon är 10 ggr. Tåligare än mig. Jag är som en gnällig gubbe, trots att jag inte ens är halvvägs till pensionen...

N Nybyggarens skrev:
Hon klarar sig. Hon är 10 ggr. Tåligare än mig. Jag är som en gnällig gubbe, trots att jag inte ens är halvvägs till pensionen...
haha. S¨å mamman är rätt nöjd med sina grannar och du stör dig då du är på besök.
Ja då är det ju tur att du kan åka hem och elda (Som undertecknad) :D

S sandos skrev:
Ser ju tre alternativ för att lösa dina problem:

1) Lagstadga om tystnad i bostadsområdem. Eller varför inte överallt, även inom hemmet?

2) Lagstadga om att folk inte FÅR bor så nära att man kan störa sig på grannarna. Säg 1km minst mellan bostäder?

3) Flytta ut på landet.
Jaha, där kom det gamla "flytta-ut-på-landet-kortet". Det är ju naturligtvis inte rimligt att någon ska flytta för att andra beter sig illa. Varför inte bara visa hänsyn och allmän j*vla hyfs?

• Gilla
lovestad och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
S sandos skrev:
3) Flytta ut på landet.
Som sagt. Det hör man till leda.
Samma resonemang använder skolor sig av när de flyttar den mobbade eleven istället för hans plågoandar.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.