Byggahus.se
Förra julen firade vi i Key West och jag passade på att fotografera hus och ta reda på mer om husen och arkitekturen där, som är en spännande mix av influenser från Karibien, New England och anpassningar till platsens förutsättningar.

Du kan läsa artikeln här: Arkitekturen i Key West – conch house, New England med mera

• Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
Jättekul att läsa en massa intressant om Key West och dess historia! Och inte minst om husen i staden. Vi var där på ett väldigt kort besök i somras, men slogs av vilken fantastiskt charmig arkitektur det är i de gamla delarna. Nu blir jag än mer sugen på att åka tillbaka vid tillfälle. :)

Vad kul att du tycker det :)

Jag blev också sugen på att åka tillbaka nu när jag tittade på bilderna. Key lime pie är ju värd ett återbesök bara den.

• Gilla
jocke31
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vad kul att du tycker det :)

Jag blev också sugen på att åka tillbaka nu när jag tittade på bilderna. Key lime pie är ju värd ett återbesök bara den.
Vi köpte faktiskt med oss äkta Key Lime-juice hem från ”Robert is here” i Florida: https://www.robertishere.com/ Så vi har gjort Key lime pie ett par gånger. Galet gott.

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Hemmakatten
Jätteintressant och trevlig artikel! Dit vill jag åka.

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Trevligt. Inga fula modernistiska lådor där.

• Gilla
a.o.f och 1 till
  • Laddar…
Intressant och trevligt skrivet, Marlen!

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.