Byggahus.se
Om huset känns tråkigt och trist kanske det är dags för en ny fasad, eller varför inte en total ombyggnad av huset? Här har vi samlat exempel på hus som ser helt annorlunda ut med ny fasad, om- eller tillbyggnad. Flera är utförda av våra medlemmar, något av dem är en skiss på en planerad ombyggnad.

Du kan läsa artikeln här: Hus som totalförvandlats - före och efter

Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du kommenterar, för det är en enda kommentarstråd till hela guiden.

• Gilla
f_s_81
  • Laddar…
L
Kul sammanställning. Visade hus två för en vän som köpte tegelhus för ett tag sedan. Någon dag senare hade de bestämt att de skulle göra på samma sätt

• Gilla
Martin E och 1 till
  • Laddar…
Vad roligt :)

Hemmakatten
Jätteroligt att se alla "make overs".

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vad roligt :)
Hej marlene.
La ni inte upp min Mega home makeover??
Borde tillhöra en av det värsta ombyggnaderna.
Med vänlig hälsning,
Estwing

Hej!

Din altan minns jag men en total makeover tror jag inte att jag har sett?

Jo den va stor. Minns att jag såg den på minhembio.se först.

• Gilla
Noseone
  • Laddar…
Älskar din ombyggnad @estwing ! Så inspirerande. Går ofta hit och kikar på den. =).

9164C791-DF7E-41BE-A003-9C408243611A.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
PutteQuick och 11 till
  • Laddar…
Bild 9 kan dock inte vara på riktigt. Har hela marken kring huset sänkts med 1 meter, eller hela huset lyfts upp 1 meter, för att kunna ha ett trädäck med trappa 1 meter ner? Vilken slump att molnen och träden i bakgrunden ser EXAKT likadana ut ;-)

• Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
Lärospånet och 19 till
  • Laddar…
R raffe1234 skrev:
Bild 9 kan dock inte vara på riktigt. Har hela marken kring huset sänkts med 1 meter, eller hela huset lyfts upp 1 meter, för att kunna ha ett trädäck med trappa 1 meter ner? Vilken slump att molnen och träden i bakgrunden ser EXAKT likadana ut ;-)
Nej, i ombyggnaden ingick tydligen att höja huset 60 cm för att bättre utnyttja havsutsikten!

estwing estwing skrev:
[bild]
Nu är du också med i bildspelet estwing!

• Gilla
Flyktsoda och 2 till
  • Laddar…
L
Vart tog bildspelet vägen?

Det bara försvann! Plötsligt har alla våra scrollbara guider blivit tomma. Jag får undersöka och återkommer.

• Wow
Lärospånet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.