3-delad skjutdörr i ytterfasad / litet underhåll

5k läst  3 svar

1. viltfjall
    Medlem Nivå 6
    Är på jakt efter en 3-delad skjutdörr (2600x2100) till nybygge med träfasad. Bör vara så underhållsfritt som det är rimligt och gärna med uttag för ordentliga låscylindrar. Alu eller composit vore ju bra. Någon som har några bilder eller mer info, skriv gärna här!

2. B
    Medlem Nivå 6
    jag har en som är tredelad och som viks ihop inåt som ett dragspel ungefär. Det funkar kanon och är bättre än skjutdörr eftersom du får hela passagen öppen. Nu är iofs min i oljad mahogny som kräver lite oljning då och då men den går väl att få i furu med aluminium täckning på utsidan.

Kolla med Ekstrands. Jag betalade runt 26 kkr för min 3 meter långa dörr.

3. viltfjall
    Medlem Nivå 6
    Det blev en dörr hos den lokale glasmästaren till slut (så man kan åka förbi å reta honom om det läcker in de närmsta åren)

Ett Ventana 33, skjutdörrssystem. 3 delar, två möjliga startpositioner för öppning och parkering lite där man känner för det. Skulle satt in det i dagarna om det inte hade blivit vinter igen :) Solskyddsglaset är lite gröntonande i 2-glasfönstret med argon emellan. Vitt blev det till slut så det passar med fönstren. Vi får se på sikt hur det håller för stormarna och saltet...

4. E
    Medlem Nivå 1
    Ett sånt där dragspels vikdörr är jag ute efter. Någon mer som har någon erfarenhet? Är framförallt intresserad av om ni har negativa erfarenheter!!!

http://colonialeast.blogspot.com

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: