260 cm diskbänk med uppvikt bakkant???

4k läst  3 svar

1. H
    Medlem Nivå 1
    Vi planerar att ha en 260 cm diskbänk som ska ha en uppvikt bakkant som ska vara rundad i nederkant.
    Helst vill vi ha släta silar (Typ som gamla hoar har).

Har sett nåt liknande hos Marbodal tror jag.

Har ni tips på var man kan hitta en sådan och vad den ungefär kan kosta? :rolleyes:

2. F
    Medlem Nivå 4
    Det kan nog de flesta ordna, det var lite svårt att fixa en 350 cm diskbänk med uppvikt bakkant som vi har i vårt kök, men det gick. Finns en bild på det här . Den har dock inte rundad kant, varför vill ni ha det? Det är väldigt smidigt med lite kant där så att man kan spola av diskbänken lätt. Vår är från Purus (via Kungsäter Kök), tror man kan välja vilken ho man vill.

3. T
    Medlem Nivå 2
    Får man fråga vad ni fick betala för eran diskbänk? Det är skitsnygg. Vi funderar på något liknande fast inte lika lång och kanske något högre bakkant för vi vill slippa kakel eller glasskiva utan måla i en lättavtorkad färg.

4. F
    Medlem Nivå 4
    Tack! Vi ville ha högre bakkant från början men den då det var svårt att hitta någon leverantör som kunde göra en såpass lång så fick det bli denna. Eftersom det var en del av ett kök så är jag inte helt säker på vad den kostade. Det jag kan säga är att priset ökade med 18 000 då vi bytte från laminat bänkskivor till hel stenskiva på köksön (1.44x0.96x0.03m) samt hel rostfri bänkskiva med spånskiva inuti. Det var ju samma urtag för häll osv i laminatskivan samt samma ho.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: