Byggahus.se

250 kr för ej fungerande maskin

1. B
    Medlem Nivå 3
    Härmed tipsar jag om Hornbachs inbyteskampanj. 250 kr i rabatt om du lämnar in gammal maskin oavsett skick och köper
    deras eget märke Mac Allister istället. Du kan lämna såg och köpa borrmaskin t. ex. Själv har jag köpt 4 borrmaskiner. 3 st små smidiga borrmaskiner som kostar 379 kr och jag har betalat 139 kr st. Och sedan en slagborr för 429 som jag betalade 179 kr för. Hornbach lämnar 5 års garanti på maskinerna.

2. M
    Medlem Nivå 9
    Då borde man alltså kunna köpa en sticksåg på ÖoB för 99 spänn o sen gå direkt till Hornbach och "få" 250 spänn för den om man ändå ska handla ngt... Fränt! :D

3. Bastefallarn
    Medlem Nivå 4
    Nån som vet hur kvaliteten är rent allmänt på de maskinerna? Var där och klämde lite på dem igår och dom känns ju faktist väldigt gedigna, tycker dom kändes som mer kvalitetskänsla än vad B&D eller gröna Bosch har.

4. T
    Renoverare Nivå 14
    Verkar ju som en skitbra deal, men sen ska man ju ta sig till Göteborg eller Malmö också...

5. Y
    Medlem Nivå 9
    Såg det igår också när jag råkade passera Hornbach (varför är det bara vi forumdeltagare som råkar passera byggmarknader i ur och skur...). Funderar på att tejpa ihop min stackars gamla tigersåg och lämna in den...

Är det någon som har erfarenhet av McAllister, hur står sig maskinerna?

6. S
    Medlem Nivå 7
    De ser mycket seriösa ut för att vara ett lågprismärke.
    Ej jämförbart med Power super och annat taffligt kina-krafs.

Det är nog svårt att slå sig in med ett nytt märke som konkurrerar med grön bosch och black-decker i pris.

Mvh

7. Y
    Medlem Nivå 9
    Jag bytte in en stackars sönderkörd tigersåg från best tools som var helt slut, köpte en planslip för 149 spänn... Verkar vara hyffsad kvalitet, inte alls kinasmäck... ska nog köpa en borrmaskin och en minidragare LiJon oxå... :) för det får jag betala ca 300 kronor, en förstörd slipmus och en illa balanserad excenterslip :)

8. B
    Medlem Nivå 1
    Köpte en MacAllister sticksåg i går och är inte helt övertygad än om kvalisorten. Det kändes liksom om den inte håller koll på bladet ordentligt. Man kör maskinen rakt fram men snittet svänger ändå och skevar iväg. Styr man bladet noga hela tiden så får man svänga med hela maskinen massor och snittet blir ändå inte rakt.
    Har dock bara testat denna lite snabbt i går kväll så mitt omdöme är kanske inte helt korrekt.

9. Y
    Medlem Nivå 9
    basdanne, köpte du strykjärnet eller limpan?

10. B
    Medlem Nivå 1
    Limpan...

Skall köra den lite mer idag så får vi se om jag ändrar mig. Laser var iofs kul men den siktar inte riktigt dit som maskinen åker.

11. Y
    Medlem Nivå 9
    Ok, jag köpte minidragare Li-Ion och en slagborrmaskin igår, det kostade en trasig skil-sticksåg och en best tools slipmus som var sönderbränd, till det fick jag lägga 258 kronor... :)

12. B
    Medlem Nivå 1
    Har kört maskinen lite till och får höja mitt betyg något men det är fortfarande tveksamt om den är bättre än min gamla stenåldersmaskin som fortfarande fungerade när jag bytte in den. Men har man en trasig maskin liggandes så är det ju ett bra tillfälle.

13. V
    Verktygstokig Nivå 1
    Samma drive nu 2008 fler betyg på maskinerna?
    Hade tänkt köpa en limpa sticksåg.