Byggahus.se
Trots höjda röster om vikten av att amortera på bolånen verkar stockholmarna ta diskussionerna med ro, en ny undersökning visar att de sticker ut när det kommer till amorteringsvilja.

Du kan läsa artikeln här: Stockholmarna minst benägna att amortera

E
Skrivet av: b8q

Jag har en belåningsgrad på ca 60%. Jag tänker inte börja amortera förrän jag renoverat klart, just nu känns det klokare att använda de pengarna till renovering än att å ena sidan amortera och å andra sidan ta ett renoveringslån!

E
Skrivet av: saturnus

Jag tycker stockholmarna gör rätt, och alla andra med, som följer denna trend. Man har mer nytta av pengarna när man är ung, och det får väl kosta något i hyra, att få bo i en bra villa. Att armortera av på huset, för att vara "skuldfri" när man blir 65, ger jag inte mycket för, och dessutom gå miste om bostads-
bidraget, som man under hela livet fått vara med om att betala, till alla andra.

E
Skrivet av: Ove

Ja tror man att värdet kommer öka hela tiden så finns det ingen anledning att amortera. Det verkar dock som att verkligheten kommer ifatt.

E
Skrivet av: Christina Lj

Vi har byggt nytt hus och har en belåningsgrad på 85%. Nu kräver Handelsbanken att vi skall amortera ner till 75% på 10 år! 5000kr i månaden! Det kom som en total överraskning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.