H
Byt den själv i stället för att klaga på kostnaden.

Det är dyrt att driva företag i Sverige.

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Perssel Perssel skrev:
Ring en elfirma, de kan fixa det billigare
Skulle jag ringa min elektriker och be dom byta gummilist i tvättmaskinen hade de först hånskrattat och sen slängt på luren.

Finns bra instruktioner på nätet/youtube för att skruva själv.

Jag är annars inte rädd för att ta in hantverkare för diverse saker, men det här är en sådan jag i första hand hade försökt lösa själv.

• Gilla
SvanteC
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Skulle jag ringa min elektriker och be dom byta gummilist i tvättmaskinen hade de först hånskrattat och sen slängt på luren.
Varför då? Låter som synnerligen otrevliga typer. Varför anlitar du inte företag där de anställda har normal hyfs?

• Haha
returen
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Har egentligen dålig koll. Men en snabb googling hittade jag en prislista som jag tolkar som ca 1 800 för framkörning, och ca 500 kr i halvtimmen. Generell vitvauservice. Det knepiga är väl att man inte vet om de kan byta packningen på 10 minuter, eller om det tar 2h. Ser det ut att vara svårt att byta?

• En tecknad serie där en man står och tittar på en rörmokare under diskbänken. Text ovanför beskriver det ironiska med hög utbildning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Hade en liknande grej. Var ungefär samma debitering.

Jag skruvade isär allt och insåg att det här kommer ta mig lång tid och bara vara frustrerande.

Nu var de på plats inom några dagar och löste det på en kvart. Jag skulle inte ens hunnit få delen innan. Så lätt värt i mitt fall.

S Saltkar skrev:
Off-topic: Det är dörrtätningen som gått sönder. Vet du om det är lätt att byta själv? (Och därigenom sparar ett par tusenlappar)
Jag har bytt packning själv på en Bosch. Inga större problem men det tar säkert lite längre än för en som är van. Tittade först på en YouTube video. Finns säkert för din Miele.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.