Ponera följande. Trefasgrupp från central till dosa. Från dosa 3g1,5 ca 1.3m till brytare dvs 2,6m total väg för fasen+tändtråd. 3g2,5 till lampan utgår från samma dosa.

Kommer jag klara utlösningskraven med den lilla snutt 3g1,5? Mellan tumme och pekfinger?

Edit: total kabellängd från central 5g2,5 ca 14meter. Observera att lampan ligger på 60w så.

Om ingen har någon åsikt så kommer jag gå vidare ;)

Redigerat:
Jag antar att det är blandningen av 2.5 och 1.5 mm² du undrar över. Om du använder en 10 A säkring så klarar du det, med råge, om installationen i övrigt är "normal". Det kan vara bra att märka gruppförteckningen med att både 2.5 och 1.5 mm² används.

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jag antar att det är blandningen av 2.5 och 1.5 mm² du undrar över. Om du använder en 10 A säkring så klarar du det, med råge, om installationen i övrigt är "normal". Det kan vara bra att märka gruppförteckningen med att både 2.5 och 1.5 mm² används.
Den är avsäkrad med 16a... tror du samma sak gäller där?

Varför tar du inte 2.5 mm2 till brytaren också? Som du gör kommer inte påverka något öht utom att det ser lite märkligt ut. Går även att försvara rent formellt om man vill dock lite utom praxis för normalutförande.

GK100 GK100 skrev:
Varför tar du inte 2.5 mm2 till brytaren också? Som du gör kommer inte påverka något öht utom att det ser lite märkligt ut. Går även att försvara rent formellt om man vill dock lite utom praxis för normalutförande.
Jag har en del 3g1,5 över och vill försöka få slut på mina snuttar kablage :)

Tack för tipsen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.