Mikael_L
Medlem
· 47 542 inlägg
De flesta har nog ECY-cert, som iofs inte betyder något.Bo.Siltberg skrev:
Men vidare har de flesta nog också utbildning motsvarande B och praktik tillräckligt för att ta ut en B, men bara inte gjort det.
Så jag kan köpa att man kan säga att de flesta har B, ty de som inte har det är ofta egentligen bara en inskickad ansökan ifrån att ha en B-auktorisation.

Mikael_L
Medlem
· 47 542 inlägg
Som lagstiftningen är skriven idag så skulle det väl rent teoretiskt räcka med enda person i hela Sverige ...tommib skrev:

tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 16 119 inlägg

Mikael_L
Medlem
· 47 542 inlägg
Jag tänker mest på att det blir för trångt lite här och där.D dilemma skrev:
Redan när det ska in 20-30st 16-slang i en central börjar det bli lite svettigt, och skulle det istället vara 20-slang så gick man nog hem för dagen istället.
Sen är rätt mycket elmaterial baserat på att det ska vara 16mm, så man får svårare att få till det.
Medlem
· E
· 31 285 inlägg
Ja, det vill jag påstå. Men inte med normalt installationsmaterial. Det handlar om vilka temperaturer isoleringen tål.D datja skrev:
Medlem
· E
· 31 285 inlägg
Varför skulle tvinnade ledare bli tunnare än lösa?
Medlem
· F
· 5 736 inlägg
Medlem
· E
· 31 285 inlägg
Om man ser till att de går in i slangen på ett kontrollerat sätt borde det fungera. Tex kamma med en papp med 5hål. Jag har tagit till den metoden när det varit rejält trångt. Jag har dock inte testat med 5*2,5mm^2 i 16mm slangsnaggletooth skrev:
Moderator
· Stockholm
· 50 075 inlägg
Och skall man försöka få in trådarna så är det nog lämpligt med kabelsmörjmedel, men det kanske är självklart.