707 läst · 5 svar
707 läst
5 svar
15mm lutning på ett sovrum som vi ska lägga laminatgolv
Går det att lägga laminat i ett rum där hela rummet lutar, men med samma vinkel över hela rummet - 15mm över 3m. Eller är det flyttspackel eller lyfta upp golvet för att jämna ut reglerna som gäller? Jag känner inte till lutningen själv när jag går på golvet och laminaten kommer att sitta plan, fast med en lutning på ca 7mm för varje bräda. Men kanske det finns andra variabler som jag inte har tagit hänsyn till?
@Johan456 Tack för svaret. Det finns lite svackor och ryggar eftersom det är brädor vi snackar om. Det skiljer sig, som värst, 4-5mm, och då gäller detta över typ en och samma bräde, men tänkte att masonit skulle lösa detta. Eller behöver vi någonting mer robust? Eller kanske det är bara slippa ner det?
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 543 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 543 inlägg
Masonit är ju den gamla klassikern. Blir så jävla jobbigt bara när nästa person som vill renovera ska dra ur all spik (skruva inte!). Slipa om du har tid och ork.luksi1 skrev:@Johan456 Tack för svaret. Det finns lite svackor och ryggar eftersom det är brädor vi snackar om. Det skiljer sig, som värst, 4-5mm, och då gäller detta över typ en och samma bräde, men tänkte att masonit skulle lösa detta. Eller behöver vi någonting mer robust? Eller kanske det är bara slippa ner det?