Byggahus.se

15 julklappstips till husägare

1. E
    Medlem Nivå 4
    Airfryers funkar helt okej, men de har sina begränsningar. Fyller man korgen med pommes så blir det som sagt ovan inte bra. För okej resultat ska man bara köra små mängder åt gången. Då går det också snabbare. Jag tycker tvärtom mot ovan att den inte luktar särskilt mycket, speciellt inte jämfört med riktig fritering. Men visst, den får stå under köksfläkten som är igång.

• Svara
  2. R
    Medlem Nivå 7
    Airfryern har ingen vev i botten? Actifry har ju det och det går att fylla behållaren rätt bra. Inga pommes kommer undan att tillagas ordentligt.
    Men min luktar dock har jag inte köksfläkten igång när vi väl använder den, skall testa detta nästa gång.

• Svara
  3. useless
    Självbyggare · Nivå 24
    Fördelen med icebuggs är att en del modeller har dubbar av hårdplast så man kan gå inomhus utan att behöva ta av skor eller dubbar.
    Nackdelen är att dom inte greppar lika bra som 'riktiga' ståldubb.

• Svara
  4. E
    Medlem Nivå 4
    Nej, av vad jag har sett så är Actifry ensam med en snurrande vev i botten. Den har jag ingen erfarenhet av. Alla andra airfry-modeller (inkl. Philips i artikeln) har en korg under ett värmeelement och en fläkt.

Jag undrar om dessa är jämförbara - en teflonpanna med roterande spatel respektive en stillastående stålkorg. Även fast båda blåser varmluft lär ju resultatet bli ganska olika.

• Svara
  5. R
    Medlem Nivå 7
    Jo jag tänker mig i med det är oljefritt så får inte vissa pommes i airfryern värmen. Vi körde precis klyftpotatis i min actifry och alla bitarna blev perfekt krispiga. Men trots vi körde med köksfläkt så blir man inte av med lukten :(

• Svara
  6. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 18
    • Svara