Hej

Har någon av erfarenhet av vad en plattsättare brukar ta för att lägga 120 cm klinkers palattor i badrum?

Vi fick en offert på där de vill ha 1150 SEK /m2

C
120 x 120 cm? Låter orimligt att prata om pris/m² för sådana plattor. Det som är tidskrävande är bearbetningen av plattorna.
Låter inte som plattor lämpliga i ett badrum med krav på fall.

Oj haha det måste vara värmen, sorry, menar 120x60

C
Gör inte så stor skillnad, det är ändå extremt stora plattor med de utmaningar som hör till.
Men hur stort är badrummet? Är det 3 m² är det ju ett extremt lågt pris, om du förstår hur jag menar? ;)

• Gilla
AnnicaB och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
På vägg ok men på golv hade jag aldrig lagt dem...

• Gilla
sir_daniel och 1 till
  • Laddar…
Ska man ha så stora plattor bör man nog ha ett badrum på flera hundra kvadrat..............

Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
På vägg ok men på golv hade jag aldrig lagt dem...
Hej , varför? 120x60

S Stefan1972 skrev:
Ska man ha så stora plattor bör man nog ha ett badrum på flera hundra kvadrat..............
120x60, sett det på flera små och det har sett otroligt snyggt ut. Hur menar du?

Paul-Staffanstorp
Problemet är att man måste ha fall i badrum och plattorna går inte att böja. ;)

I vissa fall när man kan använda väggnära brunnar och beroende på utformningen av badrummet kan det fungera.

• Gilla
Saipala och 1 till
  • Laddar…
Vi ska ha väggnära brunnar. Ska kika vidare på det! tacksam gör alla tips och råd!!

Paul-Staffanstorp
A AnnicaB skrev:
Vi ska ha väggnära brunnar. Ska kika vidare på det! tacksam gör alla tips och råd!!
Nackdelen annars är att folk väljer att göra så här och de tycker ju inte jag e snyggt...
Golvkakel under installation med orange distanskryss mellan plattorna i en hörndusch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
AnnicaB
  • Laddar…
Går ju att skära kuvertfall på stora plattor också.

Bjuder på några bilder på 120x120 från mitt badrum. Samma plattor på golv och vägg.

Badrum med marmormönstrade plattor i formatet 120x120 cm på både väggar och golv, inklusive en nisch och golvvärme installation.
Skapa konto

Badrum med marmorliknande 120x120 plattor på vägg och golv, svart kommod och vit rund handfat.
Skapa konto

Marmorliknande stora kakelplattor i ett badrum, med duschkran och svart dörr.
Skapa konto

• Gilla
flimsy och 4 till
  • Laddar…
F falkn skrev:

Bjuder på några bilder på 120x120 från mitt badrum. Samma plattor på golv och vägg.

[bild]
[bild]
[bild]

F falkn skrev:

[bild]
[bild]
[bild]

Så snyggt! Vi ska ha 120X60 antagligen, calacatta har vi också valt med svarta detaljer

A AnnicaB skrev:
Så snyggt! Vi ska ha 120X60 antagligen, calacatta har vi också valt med svarta detaljer
Detta är en Carrara-imitation.

• Gilla
AnnicaB
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
F falkn skrev:

Snyggt.... och visst går det att kuvertskära... tycker dock inte det är så snyggt själv...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.