Kvackatore Kvackatore skrev:
Jag tror vi missförstår varandra. Jag menar inte skogstomt på så sätt att man kliver rakt ut i lingonriset från dörren utan istället att man har lite rymd på tomten som möjliggör en buffertzon mot grannarna. T.ex. 20-50 meter skog. Sen har man ju trädgården precis som vanligt. Personligen stirrar jag hellre in i en grön vägg än grannens vardagsrum.
Jag avser skogstomt i villaområde. Som var modernt ett tag på 50-60-talet. Man skulle kunna tro att en sådan tomt är arbetsfri, men så är inte fallet!

M maria01 skrev:
därför om du använder riktig fog så kommer det inget ogräs
Blir riktigt nyfiken nu, vad är riktig fog? Det vill jag också ha 😀

S Skrutten18 skrev:
Blir riktigt nyfiken nu, vad är riktig fog? Det vill jag också ha 😀
fog av cement baserad eller kalkbruk

M maria01 skrev:
fog av cement baserad eller kalkbruk
Finns det någonstans jag kan läsa mer om detta?
försökte googla utan något bra resultat. Har du någon produkt att rekommendera? Det här är precis något sådant jag vill ha 😀

KristinaRT KristinaRT skrev:
De tittar… de vägrar också tömma om de tycker det är jord…
Vad glad jag är att dom inte är så petiga där jag bor, grävde upp och harpade hela gräsmattan för något år sedan. Varje gång dom hämtade tunnan var jag orolig att den skulle gå sönder på grund av vikten då den var fylld till toppen med jord, sten ich rötter.

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
S Skrutten18 skrev:
Finns det någonstans jag kan läsa mer om detta?
försökte googla utan något bra resultat. Har du någon produkt att rekommendera? Det här är precis något sådant jag vill ha 😀
det går bra med vanlig cement men kalk blandat med sand tycker jag är bäst och snyggast färg

M maria01 skrev:
det går bra med vanlig cement men kalk blandat med sand tycker jag är bäst och snyggast färg
Tack 🤩

T Trafikverket1 skrev:
Vad glad jag är att dom inte är så petiga där jag bor, grävde upp och harpade hela gräsmattan för något år sedan. Varje gång dom hämtade tunnan var jag orolig att den skulle gå sönder på grund av vikten då den var fylld till toppen med jord, sten ich rötter.
Jord och sten räknas inte som trädgårdsavfall. De ska till fyllnadsmassorna. Brukar stå skyltar om det på återvinningen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.