4 418 läst · 17 svar
4k läst
17 svar
10-årig grannfejd slutade i påkörd fru
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 2 939 inlägg
Grannarnas bråk om en uppfart eskalerade när frun tog ställning för grannen, och mannen körde på sin fru.
Du kan läsa artikeln här: 10-årig grannfejd slutade med påkörd fru
Du kan läsa artikeln här: 10-årig grannfejd slutade med påkörd fru
Moderator
· Stockholm
· 50 952 inlägg
Vi får väl hoppas att han får körkortet indraget, sedan behöver han kanske inte bekymra sig så mycket över hur grannen manövrerar sin bil.
Den 80-årige mannen anser alltså att grannen inte ska få vända på uppfarten, då det sliter på beläggningen?
Antagligen anser han då att man skall vända (och "slita") på den kommunala vägen utanför?
Tummen upp till hans stackars fru som såg till att grannen kunde komma iväg med ungarna. Dock misstänker jag att hon kommer få ett helvete framöver, det är väl inte bara att lämna karln hur som helst när man är kring 80...
Antagligen anser han då att man skall vända (och "slita") på den kommunala vägen utanför?
Tummen upp till hans stackars fru som såg till att grannen kunde komma iväg med ungarna. Dock misstänker jag att hon kommer få ett helvete framöver, det är väl inte bara att lämna karln hur som helst när man är kring 80...
Grannen kanske behövde köra barnen till en vettig skola eftersom den närmast belägna var stökig och hade dåliga resultat?harry73 skrev:
Det är iaf vad jag idag önskar att mina egna föräldrar hade gjort.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 470 inlägg
Det borde finnas en övre åldersgräns på bilkörande precis som det finns en nedre. En sjuttonåring är inte farligare i trafiken än en åttioåring.