Byggahus.se
kan ni hjälpa mig med en fungerande lösning, vi ska bygga nytt :), vi är 4 i familjen (2 Vuxna & 2 Ungdomar). Idag har vi abonemang hos viasat och canal digital, viket vi vill fortsätta med, ungdomarna har sina favoritprogram och vi har våra. Detta innebär en del konflikter >:( om vilken kanal som ska vara på, vi kan bara se en kanal / leverantör på alla våra tvapparater. Nu undrar jag hur vi ska göra för att kunna se alla program på alla tvapparater? :-/
*cardsplitter?? fungerar det tillsammans med både cd & viasat samtidigt??
*Dreambox?? samma som ovan
*annan lösning??

tacksam för hjälp

Hälsningar
Jonas

Tvilling abbonemang eller vad de kallas. Titta på Viast och Canal digitals hemsida.

Jo, jag vet att det finns tvilling abonemang, kanske finns det andra lösningar ???

Jonas

skaffa dreambox till samtliga tv,ena dreamen kör via o den andra cd o dela ut till alla boxar

Har du ett intresse av att fixa själv så håller jag med ByggareBob men vill du "bara" se på TV så tycker jag att du ska köra med de boxar som dessa leverantörer godkänner och levererar. Dööö trista boxar men blir det något strul så får du support och får de nu för sig att göra så att kortdelning slutar funka så sitter du inte med något du inte kan använda.

Bägge leverantörerna kör ju just nu en drive där du får up till 4 boxar 4 kort och quad lnb för ett rätt schysst pris...

Viasat suger bigtime!
Nu skall dom ta bort F1 loppen från tv6. Smartskallarna gör det med två(!) deltävlingar kvar! Det är kundvård det! Och vem tecknar ett abbonemang nu innan vintern? vad skall dom sända då? Gamla repriser från Paris-Dakarrallyet?
Totalt huvudlöst av Viasat. I ren protest skall jag nog hellre försöka mig på att skaffa tyska RTL. Då slipper man dessutom reklamerna.
Inom två år så kommer visats nya motorkanal läggas ner, eller ingå i nån annan kanal.

Håller med 5.2 racing, Visasat SUGER!:mad:

Kortdelning är utanför forumets Riktlinjer och därmed har jag raderat några inlägg

/Mats
Moderator

vilka kanaler har viasattittare som en canal digital användare saknar???

el_richard skrev:
vilka kanaler har viasattittare som en canal digital användare saknar???
Ja inga just nu, men snart Viasat Motor.

Kors i taket.
Viasat gjorde en helomvändning och kommer att sända dom två återstående loppen i Formel 1.
Än finns det hopp för mänskligheten...

Har under flera år haft viasat guld, men reducerade nyligen ner det till att enbart ha deras underhålls- samt dokumentärpaket. då får jag även kanal 5.
Ärligt talat kollar jag inte mycket på det, så jag kanske borde reducera det en hel del.
Det jag saknar absolut mest är att viasat verkar vara hatiska mot ishockey. Skulle mer än gärna betala för ett vettigt paket för även hemifrån kunna se Färjestad ta guld i år, men det verkar inte gå. Dock kan tilläggas att jag väljer att betala för vissa av kanalerna då jag anser det rättfärdiga mitt tv-serie-tittande via tpb. Video-on-demand på mina vilkor. Jag betalar ändå för de kanaler som sänder serierna, men ser det när jag vill (ofta ett halvår innan det sänds i Sverige)

Bjurran skrev:
Har under flera år haft viasat guld, men reducerade nyligen ner det till att enbart ha deras underhålls- samt dokumentärpaket. då får jag även kanal 5.
Ärligt talat kollar jag inte mycket på det, så jag kanske borde reducera det en hel del.
Det jag saknar absolut mest är att viasat verkar vara hatiska mot ishockey. Skulle mer än gärna betala för ett vettigt paket för även hemifrån kunna se Färjestad ta guld i år, men det verkar inte gå. Dock kan tilläggas att jag väljer att betala för vissa av kanalerna då jag anser det rättfärdiga mitt tv-serie-tittande via tpb. Video-on-demand på mina vilkor. Jag betalar ändå för de kanaler som sänder serierna, men ser det när jag vill (ofta ett halvår innan det sänds i Sverige)
Inget kanalpaket i världen kan erbjuda att FBK tar guld....:D

Men varför byter du inte till CD??
Består världsbilden av något annat än F1, Golf o CL så väljer ju folk CD framför ViaSat.

jag hade gärna själv viljat se F1 o CL men inte på bekostnad av det övriga utbudet CD vs ViaSat

Bjurran skrev:
Skulle mer än gärna betala för ett vettigt paket för även hemifrån kunna se Färjestad ta guld i år, men det verkar inte gå.
Försökt med typ 10 miljoner i ett paket till en rysk mafioso eller annan 'fixare'? :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.