1. 2017-04-13 09:03
    Svara | #1

Avslutad: Maxa sommarkvällarna med ny grill

Maxa sommarkvällarna med ny grill

kepler600.jpg (22 klick)

Inget skriker så mycket sommar som en härlig grillkväll med familjen och vännerna. Veckans vinnare tar hem en sprillans ny Kepler 600 från Landmann. Det är en rejäl premiumklotgrill, med galler av gjutjärn, dubbla brikettkorgar och temperaturmätare på locket. Den har dessutom smarta påfyllningsluckor för kol och för dig som vill smaksätta med rökspån.

Totalt värde cirka: 2 500 kronor

Så här tävlar du:
    Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt berätta hur du definierar en riktigt bra grillkväll.

Fråga: Vad väger Kepler 600
    Svaret hittar du här: http://www.landmann.se/kolgrillar/kl...42/kepler-600/

1. 17 kg
    X. 18 kg
    2. 19 kg

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 april.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
    Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Landmann. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Landmann.se för att de sponsrar den här tävlingen.
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2017-04-13 09:15
    Svara | #2

Nykomling Medlem: maj 2016
    Uppsala
    32 inlägg
    Gillad 12 gånger
    Svar: 2 - 19 kg

Jag och min sambo håller i detta nu på att snickra ihop en uteplats, vilket är första gången för oss båda. Vi känner att vi gjort ett mycket bra jobb hittills och måste förstås belöna oss själva efteråt. Så inget skulle ju passa bättre än att sedan få inviga denna skapelse med en grillfest, med en sprillans ny fin grill!

Den bästa grillkvällen är den som avnjutes där man trivs som bäst tillsammans med det bästa sällskapet, och förstås, den bästa grillen!
    Senast redigerad av TeeMan 2017-04-13 10:37
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2017-04-13 09:51
    Svara | #3

D09s avatar
    D09
    Gudfader Medlem: okt 2009
    västra götaland
    8 263 inlägg
    Gillad 3 901 gånger
    1674 bilder
    Svar 2

En riktigt bra grillkväll definieras genom att man allteftersom man grillat köttet inspererat grannarna tända sina grillar

En grillkväll handlar om gemenskap lika mycket som att göra något för sig själv.

Fungerar lika väl vid isbanan under vintern, på stranden, ute i skogen eller för den delen uteplatsen hemma.

Vinner jag så ska jag få grannarna att tända sina grillar
    Senast redigerad av D09 2017-04-13 09:56

4. 2017-04-13 10:02
    Svara | #4

Nykomling Medlem: apr 2017
    stockholm
    1 inlägg

Svar 2 ; 19kg.

Ja en riktigt bra grillkväll för mig skulle nog vara att inviga altanen som jag håller på och sliter med i vårat nyköpta hus. Med min sambo och våran 3 månader gamla son sen givetvis bjuda in några vänner och familj till altaninvigning!

Så vad skulle passa bättre om inte denna skönhet ?
    glad påsk till er alla!

5. 2017-04-13 13:58
    Svara | #5

Nykomling Medlem: maj 2015
    Skåne
    20 inlägg
    Gillad 3 gånger
    6 bilder
    Svar: 2 - 19 kg

Min nuvarande grill är mer än lovligt ranglig. Den är faktiskt så pass ranglig att det är med stor nervositet jag använder den, så det hade varit mycket välkommet med en ordentlig grill som inte är byggd av aluminiumfolie.

6. 2017-04-13 17:45
    Svara | #6

tharnstrom77s avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: aug 2011
    Kronoberg
    207 inlägg
    Gillad 12 gånger
    2 bilder
    Svar: 2

Jag är i desperat behov av en ny, min har ett 15 cm stort hål i botten
    Det bästa sättet att bli kvitt en frestelse är att falla för den!

7. 2017-04-13 18:57
    Svara | #7

Fullvärdig medlem Medlem: jun 2013
    Dalarna
    433 inlägg
    Gillad 222 gånger
    48 bilder
    Landmann är bara skräp, rangligt, skruvarna rostar efter något år.

8. 2017-04-13 20:27
    Svara | #8

Fullvärdig medlem Medlem: mar 2015
    Stockholm
    319 inlägg
    Gillad 143 gånger
    23 bilder
    Svar 2:

Så kanske äntligen alla bekanta slutar försöka övertyga mig om att skaffa en gasolgrill?

9. 2017-04-14 06:22
    Svara | #9

Nykomling Medlem: maj 2015
    Dalarna
    10 inlägg
    Gillad 1 gånger
    6 bilder
    Svar 2.

För att vår nuvarande grill är ful och det är inte alls kul.

10. 2017-04-14 07:31

Nykomling Medlem: mar 2016
    8 inlägg

Svar 2. En perfekt grillkväll blir givetvis i sällskap med familj och vänner, sommar så att solen skiner och värmer länge, samt att jag har kommit ihåg att handla allt som behövs innan...

11. 2017-04-14 07:31

Junior medlem Medlem: sep 2009
    Västmanland
    59 inlägg
    Gillad 26 gånger
    6 bilder
    Svar: 2, 19 kg

Att definiera EN bra grillkväll är svårt, när man har 365 olika möjligheter. Jag grillar året om, och det uppskattas lite extra av gäster att få grillat i mitten av januari. De bättre grillkvällarna har nog innehållit:

* Vänner! Grillning och vänner här liksom ihop, och det är den enda ingrediens jag alltid ( nåja, nästan alltid... :-) ) försöker tillsätta.
    * Gott om tid. Inte för att det alltid behövs, men för att det är roligt att grilla.
    * Småprat om stort och smått. Grillning är socialt, och man pratar gärna samtidigt som man tittar till sin grill.
    * Klarblå himmel, eller stjärnklara kvällar och nätter ( Bästa kvällen var nog när jag tog med mig ett gäng kompisar ut på isen en kall vinternatt, och hade förberett en grill ute vid en ö med ett vindskydd. Där tillagade vi allt på grillen, gjorde upp en eld och satt halva natten där ute och pratade. Efter midnatt kom ett norrsken in. )
    * Det ska alltid vara enkelt, och det är grillning. Man får inte krångla till det mer än nödvändigt för stunden ( annat än då möjligen om man måste förbereda för att vintergrilla på någon konstig avlägsen plats.

Johan

12. 2017-04-14 08:01

Junior medlem Medlem: aug 2014
    Norrbotten
    62 inlägg
    Gillad 3 gånger
    6 bilder
    Svar 2

En bra grillkväll är pricken över iet på en härlig sommardag! Att komma hem från stranden efter en solig och varm dag, strosa runt på gräsmattan, tända grillen och känna den ljuvliga doften av kol som brinner! Sen går jag in och ger frugan en kram, hämtar köttet som legat i marinad sen morgonen och grillar på en perfekt grillbädd medan jag sippar på en iskall IPA, sen kommer gästerna och vi njuter och skrattar hela kvällen! Det är riktig sommar för mig

13. 2017-04-14 08:11

Nykomling Medlem: apr 2015
    Stockholm
    11 inlägg
    Gillad 17 gånger
    Svar nr2, 19 kg. Det som för mig definierar en riktigt bra grillkväll är Gott om tid, rökved i grillen, en bra grill, gott sällskap och bra råvaror. Gärna bra väder också, men i ärlighetens namn är alla väder grillväder!

14. 2017-04-14 08:24

Nykomling Medlem: maj 2007
    västra götaland
    5 inlägg

Svar nr2, 19kg
    En bra grillkväll = Förväntansfulla hungriga familjemedlemmar , ett perfekt resultat och en stolt grillare vid sin fina nya grill (:

15. 2017-04-14 08:26

Nykomling Medlem: sep 2016
    Västra Götaland
    5 inlägg

1 bilder

Den perfekta grillkvällen

Svar 2 - 19kg

För mig består den perfekta grillkvällen av två delar. Den första och kanske viktigaste delen är själva grillningen och maten. Hela familjen är med. God mat och god öl. Barnen leker. Förväntningarna är alltid höga innan man sakta börjar inse att lugnet byts ut mot ett lättare kaos. Barnen tycker inte om maten och vill hellre sparka boll än att äta. Dressingen man gjorde blev på tok för salt och det var inte riktigt så varmt ute som man trodde. Inget blir som man hade sett framför sig men allt är ändå helt perfekt.

Del två är den lugna delen man får med sin sambo efter att allt stök är undanplockat, barnen sover och maten upptorkad från altanen. Man slänger sig ner i utemöblerna och bara andas ut. Dessa timmar är fantastiska, när man som vuxna människor kan prata och umgås under lugna former och inte behöver hålla utkik efter vilda barn. Man kan bara njuta och ta hand om varandra. Tills man hör gråt och måste avbryta för att natta om barn.

Man svär lite inombords men längtar samtidigt till nästa helg när man får göra om allt detta igen. För det är den perfekta grillkvällen. Även om den aldrig blir som man tänkt ut sig.

Liknande ämnen

1. Maxa energibesparing med luft-luftvärmepump
    av Redaktionen i forum Artikelkommentarer
  2. Avslutad: Maxa kräftkvällarna med modern loungegrupp
    av Elina Blom Westergren i forum Tävling
  3. Maxa resultatet från din överskottsel
    av Redaktionen i forum Artikelkommentarer
  4. Skillnad på grill och grill?
    av emde i forum Övrigt husrelaterat
  5. Grill
    av TummenMittI i forum Trädgård allmänt

Taggar