Byggahus.se
Svar 2.19kg
Jag vill ha en grill för att jag gillar inte sill när det ska va fest vill jag att det ska vara bäst människor sång och dans kan inte misslyckas med en grill från landmanns

Hej!
Svar 19 kg alltså alternativ 2.

Ska själv flytta till mitt första hus om en månad och grill är inte inköpt men kan tänka mig att det är när vännerna är samlade och man tar en kall öl runt grillen innan middagen!

Svar: 2
Besvikelsen varje gång jag åker till stugan och upptäcker att den gamla grillen är lika trasig som sist. Tror kocken skulle bli glad av en ny Landman vilket skulle ge ett leende på läppen☺

Svar : 2

Den stora familjen behöver den stora grillen....när barnen tjatar om grillning får man släpa fram de båda små klotgrillarna man har för att förgylla barnens grillkväll! Med denna stora fina grill hade man klarat sig med en & inte behövt krångla & tända 2 när barnens tjat börjar smyga sig på!

Svar 2, 19 kg.

Efter sex månader pappaledighet skulle jag uppskatta att få komma ut till den gemensamma ytan vi har i bostadsrättsföreningen för att träffa lite andra vuxna samtidigt som vi tjötar vuxensaker (hur barnen har det i förskolan och vad deras favoritleksak är för tillfället, och andra saker vuxna pratar om) över en kotlett och öl. 😄

Svar 2

Jag behöver en riktig kolgrill eftersom min fru tycker det blir lika bra i gasgrillen och jag behöver överbevisa henne...

Svar 2

Med en kol grill så är sommaren total och vad är inte bättre än en grillad stek med kol smak:)
Min smak är kol medans sambons är gasol så vad är roligare att få en egen grill och bjuda han på mat:)

Rätt svar är 19 kg

Det bästa med grillning är hur det kan förgylla ens vardag.

Istället för att grilla endast helger brukar vi få lite vardagslyx genom att starta grillen då vi kommer hem från skola/jobb och grilla allt från korv och hamburgare till finare köttbitar. Länge leve vardagslyx!

Svar 2 19 kg
Åhh vad det kommer bli bra, jag kommer bli så glaaa
Jag vill grilla varje daaa, för jag har precis byggt en altan, tadaaa !!!

Svar: 2 - 19 kg

Den perfekta grillkvällen är omgiven av vänner och familj, gärna tillsammans med lite kubbspel på gräsmattan. Högtalarna spelar härliga sommarklassiker och doften från grillen sprider sig.

Den härliga känslan sen när maten är klar och man kan luta sig tillbaka och njuta av maten som blandas med skratt och härligt umgänge i en varm sommarkväll. :cool:

Svar 2.

En riktigt bra grillkväll är när man står med grillen igång och redan maten är halvklar. Sen knackar det på dörren och kusiner med barn oväntat dyker upp. Bara att lägga på lite mer kol och kött sen kan man stå vid grillen ett tag till medans grabben och kompisarna springer runt på baksidan och leker.
Grillat med lek och gott sällskap är aldrig fel :)

Svar: 2

Alla kvällar är bra grillkvällar. Motivering är överflödig :)

Svar: 2 - 19 kg

En ny grill vore perfekt eftersom den gamla rostat bort snart, tänk att få sitta och njuta av nygrillat på altanen... :)

Svar: 2- 19 kg

En riktigt bra grillkväll definieras av att den är en respit från vardagens stress, den är ett avbrott ur vanliga rutiner.
När man grillar låter man allting ta längre tid; tända grillen och vänta tills man har en bra glöd, man lägger längre tid på att få maten tillagad. Man experimenterar oftare. Man sitter utomhus, i solskenet, och kopplar av medans man väntar på att grillen gör jobbet. Man sitter och äter en längre tid, man umgås mer.
Grillen sänker tempot på allt runtomkring, drar ut på och förlänger tiden, ökar livskvalitén.

/Joakim

Svar 2: 19 kg.

För mig handlar en riktigt bra grillkväll så mycket mer än bara matlagningen, även om den såklart står i fokus. Den viktigaste ingrediensen är sällskapet, en grillkväll blir aldrig bättre än dem man umgås med.

Få saker är så tillfredsställande som att få handla hem massa gott kött och grönsaker och bjuda in sina vänner och familj en försommarkväll, tillsammans tända upp några grillar i kvällssolen. Man tar något gott att dricka medan man preppar kött och tillbehör och väntar på att kolen ska bli färdig. Humöret är på topp och skratten ekar över gården. Sedan grillar alla tillsammans och äter och njuter kvällen lång.

Efter maten brukar det alltid finnas lite glöd kvar så man kan improvisera ihop någon grillad efterrätt och klämma ihop sig intill grillarna när kvällskylan tränger sig på. I nära vänners lag känner man sig aldrig frusen, särskilt inte en perfekt grillkväll!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.