1. 2017-04-07 06:01
    Svara | #1

Avslutad: Fräscha upp uteplatsen och utemöblerna!

Fräscha upp uteplatsen och utemöblerna!

beckers.jpg (18 klick)

Våren är här och uteplatsen har du förmodligen hunnit snegla på både en och två gånger redan. Kanske håller inte möblerna samma klass som före vintern? Eller så behöver kanske altanen oljas? Varför inte passa på att fräscha upp uteplatsen innan alla vår- och sommargäster kommer på besök. Denna veckan har du chans att vinna ett presentkort hos Beckers. Vad du köper för värdet är helt och hållet upp till dig!

OBS: Presentkortet kan enbart användas hos Beckers färgfackhandlare.

Totalt värde cirka: 3 000 kronor

Så här tävlar du:
    Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Beckers har många nyttiga arbetsråd på sin sajt. Hur ofta bör man, enligt råden för “måla träfasaden”, rengöra sin fasad?
    Svaret hittar du här: http://www.beckers.se/tips-och-rad/arbetsrad-utomhus

1. Varje år
    X. Vartannat år
    2. Vart femte år

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses tisdag 18 april.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
    Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Beckers. Meddela i den här tråden när du har fått den, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Beckers.se för att de sponsrar den här tävlingen.
    Senast redigerad av Elina Blom Westergren 2017-04-13 09:07
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2017-04-07 07:11
    Svara | #2

Charlie2s avatar
    Senior medlem Medlem: jan 2011
    Dalarna
    531 inlägg
    Gillad 154 gånger
    164 bilder
    Svar: X
    Huset får ny fasad, målas vit och fin, taket byts till rött men nedanför finns f d grön trall som blivit grå, torr och tråkig och längtar efter att någon ska ägna dem lite kärlek och olja.
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2017-04-07 07:18
    Svara | #3

buspojkens avatar
    Senior medlem Medlem: okt 2012
    gästrikland
    1 314 inlägg
    Gillad 543 gånger
    28 bilder
    Svar X
    Har 93 kvm altan som ja tänkte prova lasera i sommar, och hade behövt vettiga råd och bra produkter så ja inte förstår fruns oas här hemma.

4. 2017-04-07 07:41
    Svara | #4

Nykomling Medlem: jan 2016
    Västmanland
    1 inlägg

Fasaden är mörk brun, staketet är mörk brun, trallen är mörk brun... Det är dags att ta tag i detta och få till några spännande färgklicker i trädgården!

5. 2017-04-07 08:51
    Svara | #5

Nykomling Medlem: sep 2014
    4 inlägg

svar: X

Svar: X!
    Motiveringen är väl kort och gott att min veranda ser alldeles hemsk ut. Skulle verkligen behöva en uppfräschning.

6. 2017-04-07 08:54
    Svara | #6

Nykomling Medlem: okt 2016
    Norrbotten
    6 inlägg

1 bilder
    Svar: x
    Vi har ett hus som är vit putts och panel i en brun ton och ett garage som är rött med vita knutar där panelen har blivit lite rutten pga dåligt underhåll men i sommar blir det panelbyte med tilläggsisolering så då behövs det färg till det så det matchar med huset.

7. 2017-04-07 09:13
    Svara | #7

Nykomling Medlem: feb 2016
    Kronoberg
    29 inlägg
    Gillad 9 gånger
    Svaret är X

Vi har precis köpt hus som vi håller på att totalrenoverar. Hade varit trevligt att ha en plats när det blir lite varmare ute som man kan sitta och återhämta sig på. Men innan man vill sitta på den behöver den lite kärlek i form av färg.

8. 2017-04-07 09:21
    Svara | #8

Junior medlem Medlem: mar 2007
    Blekinge
    80 inlägg

2 bilder

Färgen på vårat staket flagnar, så det behövs skrapas och läggas på ny färg.

Perfekt uppdrag som Beckers färg kan hjälpa oss med :-)

9. 2017-04-07 10:04
    Svara | #9

Junior medlem Medlem: jun 2016
    56 inlägg
    Gillad 35 gånger
    4 bilder

Räcker frityrolja och barnens vattenfärger för att ordna upp 100 m2 altan? Annars behöver jag nog besöka Beckers!

10. 2017-04-07 10:37

Junior medlem Medlem: mar 2017
    Gävleborg
    68 inlägg
    Gillad 36 gånger

Har nyligen köpt ett hus, där gavlarna är laserade i en tråkig (ful) brun nyans. Beckers har inte gjort mig besviken förr, så att måla om gavlarna med någon modern färg från Beckers skulle göra susen!

11. 2017-04-07 11:24

Nykomling Medlem: apr 2017
    1 inlägg

Svar X
    Har ett stort altangolv som verkligen skulle behövas piggas upp med lite färg eller olja från Beckers. Ända sedan jag köpte huset för 3 år sedan har jag retat mig på detta golvet så ni skulle göra mig en stor tjänst om jag vann.

12. 2017-04-07 11:28

Nykomling Medlem: apr 2017
    1 inlägg

Huset får ny fasad, målas vit och fin, taket byts till rött men nedanför finns f d grön trall som blivit grå, torr och tråkig och längtar efter att någon ska ägna dem lite kärlek och olja.
    Svara: X 😉

13. 2017-04-07 13:16

Junior medlem Medlem: jul 2016
    60 inlägg
    Gillad 6 gånger
    X. Vartannat år

Tidigare ägare har vänt på trallen på uteplatsen, troligtvis tyckte de väl att detta var enklare än att behandla den. Resultatet är att den har tydliga randmärken efter varenda regel på den ytan som nu då är på ovansidan. För att försöka tänka lite hållbart och på miljön men även på plånboken då det är mycket projekt igång just nu så tänkte jag försöka slipa bort detta och olja in den snarare än att riva bort allt och lägga nytt.

14. 2017-04-07 13:40

Forumgud Medlem: aug 2009
    Dalarna
    2 165 inlägg
    Gillad 360 gånger
    5 bilder

Som sagt i förra tävlingen, så ska vi bygga altan i sommar. Det är mycket pengar (stor altan), så att få lite hjälp med en bra olja skulle underlätta budgeten. Det skulle också göra att jag kan olja in mina egenbyggda partybord.

15. 2017-04-08 06:42

Nykomling Medlem: apr 2015
    8 inlägg

X. Vartannat år
    Vi gör en totalrenovering av fasaden, så färg behövs😃

Liknande ämnen

1. Avslutad:: Lyft uteplatsen med läcker kompassros
    av Elina Blom Westergren i forum Tävling
  2. Avslutad: Vinn en Fatboy the Original Outdoor till uteplatsen
  3. Avslutad: Vinn bekväm hammock till uteplatsen!
  4. Bråttom - Måste renovera utemöblerna innan lördag!
    av andreascarlsson i forum Altan & uteplats
  5. Rum under uteplatsen
    av Goran_testing_all i forum Altan & uteplats

Taggar