Byggahus.se
Veckans tävling vecka 45:
Vinn smarta brandvarnare och säkerhetspaket

nettobrand.png

Nu är november här och därmed har de flesta husägarna börjat tända ljus och brasor på kvällarna. November och december är de värsta månaderna när det kommer till husbränder och därför tyckte både vi och brandexperterna på webbshoppen Nettobrand.se att det vore en god idé att tävla ut två säkerhetspaket. Denna vecka blir det med andra ord två personer som tar hem varsitt paket innehållandes 2 stycken brandvarnare + 1 vit brandsläckare 6 kilo samt 1 vit brandfilt. Nu finns det ingen anledning att gömma brandsläckaren längre, eller hur?

Det som är bra med veckans pris är att brandvarnarna i paketet är trådlöst sammankopplingsbara - larmar en så larmar alla. På så sätt kan du vara säker på att du vaknar i tid. Brandsläckaren på 6 kilo är inte bara snygg, den har dessutom högsta släckeffekt och rekommenderas av både SBF, försäkringsbolagen och Räddningstjänsten.

Brandsläckaren är en 6 kg pulver och har marknadens högsta släckeffekt 55A 233BC. Märket är Housegard.
Brandvarnarna är från Powerfern och vid fri sikt ska dom klara att kopplas upp till 100 meter.
Brandfilten är från Nexa och har måtten 120 x 120.

Värde: 2 730 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Nettobrand.se blandar säkerhet med design. Hur många designbrandsläckare har de i sortimentet?

1. 11 stycken
X. 9 stycken
2. 6 stycken

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 november.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Nettobrand. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Nettobrand. för att de sponsrar den här tävlingen.

11.

Jag skall vinna för jag gillar hur de skapat sitt "brand". :)

1. 11 stycken

Jag har själv redan investerat i ett sådant paket, men jag skulle vilja ge bort ett till min bror som precis köpt hus och behöver säkert säkra upp två våningar med varnare mm.

/H

1. 11 stycken

Jag och familjen (min fru, en 2,5-åring med spring i benen och en liten tjej på 11 månader) har precis köpt vårt första hus och skulle behöva förbättra brandskyddet där hemma. Eftersom brandvarnarna är trådlösa kanske man dessutom kan koppla dom till vårt befintliga smart home-system?

1. 11 stycken

Jag håller på att göra om garaget till ett litet hobbysnickeri. Jag har dock inte hunnit köpa en brandsläckare och brandvarnare. Hade varit perfekt med ena brandvarnaren i garaget och den andra i huset så att vi hör om det skulle börjar brinna i garaget.

Svar på frågan: 11 stycken.
Motivering: Vi eldar 20 kubikmeter varje år i husets fyra eldstäder, det hade känts bra med brandskyddsutrustning som tål att stå framme och synligt.

1. 11st

Skulle passa perfekt med ett sådant kit att installera i nya huset som skall stå klart till våren...

Svar : 11 stycken
Rodnar och skäms :(
Brandskydd är något som jag inte har.
Det är så pinsamt svårt att få " tummen ur " och fixa det .
Som tur är har jag klarat mig ändå.
Skulle något hända , då rår jag det inte på.
Därför vill jag det snygga paketet få.

11st. Skulle vara en bra födelsedagspresent till svärmor då hon saknar brandskyddsgrejor i sin sommarstuga där hon även har vedkamin.

Svaret på frågan är 1) 11 stycken

Och jag vill inte ha fler brandincidenter i mitt tre år gamla hus.
Bättre att förekomma än att förekommas!

Svar är 11 st.
Det skulle vara snyggt att montera vit säkerhet på boendeplanet och flytta ned den röda säkerheten som vi har idag till källaren.

Svar: 1, 11 st

Jag borde få vinna eftersom 1) jag och min sambo efter 6 års slit äntligen börjar se slutet i tunneln för vårt bygge och 2) det vore förbaskat tråkigt om det brann ner. Just det, 3) alla pengar tog visst slut också nu när vi kom till brandskyddet... :cool: Skulle vara bra skönt att få förpassa den gamla röda klumpen till brandsläckare ut till garaget och få in detta brandskydd istället! Då behöver man ju inte ens gömma dem...bra va?! (y)

D09
Svar 11

Jag skulle vilja ha en brandsläckare i sovrummet och en vit skulle smälta in perfekt. :)

Sen har jag två rum som saknar brandvarnare och det hade varit en fin Farsdagpresent till en snäll Pappa som mig 😇

Svar 11st
Skulle vara hemskt tacksam för ett sådant paket, då vi såklart vill undvika att vårt bygge kommer att sluta som ett hygge.

Med vänlig hälsning

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.